Mamma til 2 søte jenter Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 OG noen som vet om sweet chilisaus er sterk?? Jeg tåler å ha sausen sterk, men ikke FOR sterk..... Andre sauser enn den å anbefale? _Hilsen en som er rimelig ny i wokverden og har funnet ut at wok er sunt og ideelt i en travel hverdag...
Mikkemafian Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Pleier å blande sweet chili med soyasaus og vann. Det blir glimrende etter min smak. Har måttet smake meg litt frem så har ingen oppskrifter. Ellers er karrisaus og peanøttsas veldig godt synes jeg... Jeg bare googler og så kommer det oppskrifter på løpende bånd.. Sweet chili er ikke så veldig sterk.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 takk for forslag! Jeg har fram til nå kun benyttet meg av enkeltporsjons pakker med wok saus, så dette er noen bra forslag!
Berta_78 Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Pleier egentlig ikke å ha noen spesiell saus til, men freser hvitløk, fersk revet ingefær og masse chili i oljen før jeg woker grønnsakene, og tilsetter fiskesaus, masse presset lime og hakket korander etterpå. Da blir alt litt sausete og får den smaken jeg liker. Hvis det ikke har blitt sterkt nok, tilsetter jeg bare litt chili-pasta og litt mer ingefær mot slutten..
mamsemums <3 Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Vet du, jeg bruker fløte i woken min jeg! Vanlig mat fløte Steker strimlet kjøtt (som jeg krydrer med litt (!) pirri pirri) og woker grønnsakene + løk. Så heller jeg fløte over når det er ferdig, og lar det trekke/koke (?) litt i panna Kjempe godt!
flypapir Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Vi pleier å kjøpe store flasker med østerssaus på innvandrerbutikker, så bruker vi en dæsj over kjøtt/grønnsaker når vi wokker. Veldig godt og veldig enkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå