Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Hvor langt fra sentrum evt? Etterstad er jo kjempefint og veldig sentralt. Er du villig til å å bo lengre fra sentrum er det jo fint på Oppsal, Bøler, Abildsø, Lambertseter f.eks
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Trenger ikke å være så nærme sentrum. Har bodd på Lambertseter, trivdes der! Hva med Bjørndal? HI
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Bjørndal er syd-øst og er helvete på jord..
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Bjørndal er i alle fall mye hus for pengene, og de jeg kjenner trives.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Helvete på jord? Kan du begrunne den uttalelsen?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Mye hus for pengene ja. De som bor der trenger jo ofte en 7-8 soverom for å få plass til familien. Og at ungen din blir den eneste hvite i klassen teller ingenting? At dere driver med norsk opplæring i mattetimen.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Holmlia . Vi bor på Holmlia og trives veldig godt . Her er det barnevennlig,har ca 10 lekeplasser i nærheten, 3 skoler, barnehager, bade strand, nærsenter (lege, tannlege, helsestasjon, matbutikk, biblotek, apotek, polet, bok/lekebutikk, blomsterbutikk, frisør, jernevarehandel). Det er også en søndagsåpen matbutikk,svømmehall,trenings studio, spa og solarium her . Det tar 12 min til sentum med tog .
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Er det virkelig blitt så ille på bjørndal? Er oppvokst der jeg, og det var ikke slik da. (noen år siden det nå da). Syns boligområdet øverst på bjørndal er veldig fint jeg. Altså, beverkollen/åslandhellinga/snipemyrveien og nedover der.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #12 Skrevet 15. april 2010 kjenner mange som bor på Bjørndal... og de er da helnorske de.... Synes det er ålreit der jeg,
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #13 Skrevet 15. april 2010 tORSHOV, der har jeg bodd i mange år og trives meget bra=)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #14 Skrevet 15. april 2010 Huff vi har vært på visninger på Bjørndal mange ganger, og t.o.m meglerne sier at det er et stort problem at alle norske flytter ut, og de av utenlands opprinnelse flytter inn. Bjørndal skole består av 90% av utenlands opprinnselse. Så selv om området var kjempefint og billig, så kunne jeg aldri i verden tenke meg å bostette meg der. Jeg la fordommene til siden og håpet at vi kunne finne oss en bolig der. Men når jeg får beskjed om at det er under 10 % norske i nabolaget + på skolene og barnehagene, da funker det bare ikke for meg. På alle visningene rant døra ned av familier på 8-10 stk, mor,far, barn, bestemor osv, alle utenlandske. Prisene kommer heller ikke til å stige noe spesielt der, siden det er så uattraktivt å bo der. Så jeg ville ikke sett på det som en invistering. Skulle jeg noen gang flytte til Oslo Øst ville det nok blitt Hasle. Fler på jobben bor der og der er fordelingen bedre.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #15 Skrevet 15. april 2010 Jeg må bare ærlig innrømme at jeg ikke kunne tenkt meg å bo på Søndre Nordstrand-området i alle fall. Man får jo mye bolig for pengene, men det er likevel ikke stedet for meg i alle fall. Oppsal/Bøler synes jeg det er koselig, ellers så bor jeg selv på Høybråten og trives der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå