desembermamma2010 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Dette innlegget hører egentlig til under penger og juss, men skriver det her i håp om at flere svarer: Lurer på om noen vet om jeg må jobbe 100% i 6 av de 10 siste månedene før fødsel (eller er det før permisjon starter?), eller om jeg har rett på fødselspenger selv om jeg for eksempel kun jobber 100% i 5 av månededene og noen timer den 6.måneden? Kan ikke se at det står noe konkret om hvor mye en må jobbe på nav sine sider. Setter STOR pris på svar :-)
bassegutten Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg har tenkt en del på det samme selv, men har kommet frem til at du vil få så mye permisjonspenger etter hvor mye du har jobbet iløpet av året (eller de 10 månedene e.l) Slik at om du kun hadde jobbet 50% i 4 måneder, ville du uansett ha fått permisjonspenger , men da mindre, siden du har jobbet mindre. Max støtte er da det som du får om du jobber 100% i de siste 6 månedene. Det står også mye om dette inne på NAV.no
desembermamma2010 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 takk for svar fnugget :-) stresser litt med dette siden det er så kjipt å eventuellt kun ha engangsstønaden å gå på.
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Hei, det du må være obs på er at hvis du ikke har jobbet mer enn 50 % 6 av de siste 10 mnd så får ikke far rett på permisjonspenger...Han må da evt ta permisjon uten lønn.
fjollefrua Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Må bare korrigere litt: NYE REGLER... Mor må IKKE ha jobbet 50% for at far skal ha krav på foreldrepenger... Sjekk ut nav.no står de nye reglene der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå