Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg prøve med en type grøt/mos før jeg prøver en ny type?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har begynt å gi så smått med grøt til lille snuppa. Risgrøt med banan er det det går i nå. Har bare prøvd i to dager,men hun virker ikke så veeeldig interessert. Ser flere skriver om avokado og bananmos,tenkte å prøve oss på det. Men bør jeg først prøve risgrøten et par uker å se om det blir bedre? Har tross alt bare gått to dager.. Og tenker også på magen hennes,blir det for mye å hoppe over på noe annet nå?

Kan vel heller kanskje ikke forvente at hun kaster seg over grøten etter bare to dager?

Vanskelig dette her,er jo så mye lettere med bare amming:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Nei, du må nok være litt mer tålmodig! ;-) Du kan ikke forvente all verden etter bare to dager, hun har nok bare ikke skjønt hvordan man spiser av skje.

Jeg prøvde å gi grøt i to uker, uten hell. Da gikk jeg over til avokado og banan. Jeg begynte tilvenningen sakte, som med grøt, og økte på etter hvert. Ingen magevondt, men det tok noen dager før han skjønte hva jeg ville når jeg kom med skjeen.

Lykke til :-)

Skrevet

Vi gir litt av hvert, men ikke mer enn en ny ting om dagen. So far har hun fått smake på 2 ulike grøttyper, moset avocado & banan /m mm, bare moset banan /m mm, grønnsakspure på glass, sviskemos på glass, og fruktmos på glass. Vi har prøvd i litt over en uke nå, og hun gaper til alt hun får:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...