Gå til innhold

Handleliste for helgen som trenger nye ideer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei fredagstaco og lørdagspizza og søndagsstek.

Er kanskje ikke såååå ille, men den samme maten gjentar seg hele tiden.

Grillen er ikke vasket og da får jeg ikke brukt den ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag: Ris, kjøttdeig og dolmio med ekstra hvitløk

Lørdag: Biff med tilbehør, eller lasagne, hviløksbrød og salat, eller en god gryterett med hvitløksbrød og salat, eller kylling og chips, eller kylling ris og saus..

Søndag: Lapskaus, eller koteletter, poteter, surkål og brunsaus...eller junk :)

Skrevet

Biff er lenge siden var i munnen min ja... Noen spennende tilbehør i baklomma, pudding?

Brokkoli er kanskje godt til? Og noen kamskjell ( smak av sommer)...

Jepp. Biff med brokkoli blir det! Om ikke noen kommer på noe annet godt til.

Bruker ofte å lage lapskaus eller grønnsakssuppe ( enkel mat som varer i flere dager og som er veldig sunn.. tre fluer i en smekk).

Liker ikke gris.. eller.. er ikke vant til å spise det hjemmefra. Og utfra det så er det jammen imeg ikke lett å være muslim i Norge altså. Gris i omtrent alt som er!

..sånn helt utenom tema liksom..

Skrevet

Ta av skinnet av to hele kyllinger,, del de opp i store kjøttstykker, legg kjøttet i en ildfast form. hell over chilimarinert hvitløk, og chilisaus, hell også over vikingmelk (matfløte) ca 2 bokser,

Settes i stekovn på 200 grader i 15 min. Serveres med ris, salat og hvitløksbrød.

Gresk mosaka er også godt.

Lammesadel, kotletter, wok,

Skrevet

du kjøper sånne ferdig stekte kyllinger eller? *sparke i sanden og rødme forsiktig*

for det hørtes veeeelig godt ut altså!

Har du noe til?

Skrevet

Vi pleier å ha fløtegratinerte poteter (gjerne i ovn med masssssse ost), brokkoli, stekt sjaminjong(hvordan i søren skrives det?) og litt stekt løk pluss peppersaus..mmmmm :D

Skrevet

fløegratinerte poteter ja!

Skrevet

Kyllingfilet med sweet chilli marinade og surret bacon rundt (evt spekeskinke), pannestekte poteter, salat og champignon og kantarell saus. Herlig!

Eller biff! Tilbehør er jo så mye godt... fløtegratinerte poteter, pommes strips, pannestekte poteter, kokte poteter, ris, kokte brokkoli, blomkål, rosenkål, salat, stekt sopp og løk, maiskolbe/mais, bernaise, soppsaus, peppersaus... det er jo hundrevis av muligheter! :)

På lørdag kan du lage en god og mettende lunsj, og spise ost og kjeks til kvelds.

Hjemmelagde karbonader med fløtesaus, poteter, grønnsaker. Ovnsbakt laks med pasta, tzatziki og agurk. Eller laks i form med purre, gulrot, fløte, dill.. med pasta eller potet til.

Nå ble jeg sulten! (",)

Skrevet

Jepp, ferdig stekte kyllinger gjør susen, har ris, salat og hvitløksbrød til. Er skikkelig godt. Passer bra på fredag eller lørdag

Skrevet

fjitas...Elsker det.

Steke kylling filet i biter, tilsett fajitas krydder(steker dette i olje) så tilsetter jeg babymais delt opp i biter...

Så bruker vi de grønnsakene vi liker sleng alt i en tortilla lompe ...nam, nam....

Skrevet

Nå klarer jeg ikke velge!

Gjest irismor
Skrevet

Biff, brokkolie, champignonstuing og bakte poteter

Bakte poteter med masse godt tilbehør. Mais, bacon, revet ost, rømme, salat, kryddersmør, osv....

Toro sin kyllinggrateng. En pose toro kyllinggrateng, kyllingfilèr og ris.

Pasta med stekt kllingfilè i biter og blåmuggostsaus.

Kyllingfile i ovnen med brokkolie, champignon og blåmuggost. serveres med hvitløksbrød og/eller ris.

Laksefile i stekovnen med vårløk, med agurksalat og ris/poteter

Tacolasagne eller taco med philadelphiaost rullet i "tacolomper" gratinert i ovnen med tomater og revet ost på.

Eller hiv deg over grillen og vask den :-) Grillmat er godt.

Skrevet

Noe godt til biff : Potetbåter og Sopp stuing

Sopp stuing: Kutt opp campingjong(aner ikke hvordan det skrives),kutt opp gul løk, stek dette i krydder smør, ta det av å legg det i ei skål på vent.

Så steker du bacon biter.

Hiv bacon,løk og soppen i ei djup stekepanne, hell over fløte, litt sitron saft og smak til med litt salt og pepper.La dette stå å go gjør seg litt, så det blir en litt fyldig stuing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...