Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Snuppa vår på snart 2 år har virkelig begynt å teste grensene nå. Gjør stikk motsatt av det vi sier, later som hun ikke hører, gidder ikke svare o.l. Under middagen er det bare fjas, spiser litt kjøtt som regel, kanskje litt saus hvis vi har det, men sjelden grønnsaker - og det har vi alltid til og hun får alltid litt på tallerken. Etter hvert kan hun begynne å tøyse og slå gaffelen på oss, men det og kasting av mat og bestikk på gulvet er det ingen toleranse for så da sier vi skikkelig i fra. Når hun har spist litt er hun mett og vil ikke ha mer, syns det er vanskelig å få henne til å spise mer også - uten å gjøre måltidet til en total katastrofe. Er bare så lei nå, og gruer meg til hvert eneste måltid. Blir sjelden den koselig samlingsstunden som vi hadde tidligere. Syns det er vanskelig å være konsekvent på alt også, for jeg vil ikke at hun skal få en negativ opplevelse av mat og føle at dette er noe hun må.. foreløpig har det blitt noe hun vet hun kan kontrollere (oss?) med. Noen som har tips her? Når hun var mindre spiste hun "alt", men nå er det lite variasjon. I bhg spiser hun nok det meste hun får servert tror jeg. Hjemme lager vi all maten selv fra bunnen av, så jeg har ikke lyst til å gå over til å servere henne andre ting enn det vi andre spiser pga dette heller... Gir henne aldri noe annet alternativ fordi hun ikke ville ha middagen, da må hun gå sulten til kveldsmat..
flypapir Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg husker vi slet med noe av det samme da eldstejenta var på den alderen. Det som funket over all forventning her var at pappan og jeg satt og roste hverandre opp i skyene. F.eks; "Åååå, sååå flink du er til å sitte pent på stolen din, Anders!" "Oj, har du spist opp ALLE ertene, det er kjempebra!" Vi overdrev veldig og roste i grunn alt. Jenta fanget fort opp at her var det ros å hente, så det tok faktisk bare noen minutter før hun gjorde det vi ønsket...og da vanket det selvsagt massevis av ros og skryt, for hver minste lille ting Er verdt et forsøk. Det enkle er ofte det beste vettu...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Oj, det var et godt tips! Har ikke tenkt på det på den måten før! Tusen takk, det skal testes ut! hi
Slæsh84 Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Kjenner meg litt igjen her.. Mi er 2år om 1mnd:) Hun spiste også alt før. Vi lager også fra bunnen.. Mye fisk:) Her blir det kjøtt eller fisk som blir spist. Kansje noen gulerøtter,men mindre og mindre nå.. Her sitter vi også enn del og sier "mmm,dette va kjempe godt".. Har og merket at hun gjør motsatt av det jeg sier.. Går motsatt vei enn meg/oss,, osv..lol..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå