Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Nå ammer jeg gutten min på 6 1/2 mnd kun morgen og kveld. Han vil ikke ha pupp på dagtid.. Men spørsmålet mitt er, hvor lenge vil jeg forsette å ha melk når jeg bare ammer morgen og kveld? Håper ikke den forsvinner så fort.. Er så koselig å avslutte dagen med amming, + lillegutt koser seg sånn med det på kvelden før sengetid..
Neijasså... Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Det kan du fortsette med så lenge du vil. Melka justeres etter tilbud og etterspørsel, og vil dermed ikke forsvinne så lenge du fortsatt ammer to ganger om dagen. Jeg ammet bare morgen og kveld fra 1 til 1.5 år, ikke noe problem. Melka forsvant først da jeg kuttet ut ammingen helt (men da forsvant den til gjengjeld fort).
Tyren78-09+12 Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Bare lurer på en ting: du som ammer bare morgen og kveld..gir du mme i tillegg, eller kun vann som drikke på dagtid? Sliter også med en som ikke er særlig lysten på pupp på dagtid. Prøver å få i han litt da..men blir som regel bare tulling..men på kveld(delvis) og spesielt sen natt/morgen suger han bra.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 15. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2010 hei Tyren78-09 Jeg gir han somregel vann som drikke på dagtid, fordi han får somregel fast føde hvert måltid på dagen.. Grunnen til at jeg gir han så mange måltider med fast føde er at han nekter pupp og mme på dagen. Men får av og til lurt i han litt pupp Har de våte bleier og de får tilbud om drikke, så er det ikke noe å bekymre seg over. Det er jo mye veske i grøt og frukt også.
septbaby09 Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Hei. Her har mini de siste 3 ukene ikke vært særlig lysten på pupp på dag, Kun mellom 21-06 nå, men da gjerne 3-4 ganger. Nå idag føsles det for første gang tomt. Da han ble lagt ikveld våknet han etter 5 min igjen og virket sulten. Prøvde pupp, sugde et tak og snudde seg, akkurat som om den ville ha ikke ha for der var det ikke stort. Prøvde deretter å gi flaske mme og han drakk 110 ml da. Så føler vel egentlig den ammingen synger på siste verset nå, siden han egentlig ikke har tatt noe særlig flaske i det siste heller, og tok den så lett istede for puppen. Litt vemodig, men samtidig litt deilig. Jeg har heller ikke gitt noe mme eller puppe annet enn natt de siste ukene, han har nektet flaske, men fått tilbud om vann flere ganger pr dag. Spiser 3 ganger pr dag med fast føde.
Tyren78-09+12 Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Okay, da fortsetter jeg som før. Han får grøt morgen, kanskje litt fruktmos før måltid nr 2..da får han enten middagsglass(nettopp introdusert) eller grønnsaksmos(stoorfavoritt:)) og så grøt til kvelds igjen. Og har endelig begynt å få i seg litt vann..ikke bare leke med tuten.. hører han svelger hvertfall! I natt var faktisk bleien tørr når vi sto opp i 7-tida..det må være rekord! Han har jo pleid å tisse over bleia og ned i madrassen nesten hver natt..så ble mildt sagt sjokkert Men kan være fordi han ikke ville ha noe spesielt pupp før han la seg..og at jeg ikke nattamma i natt(han våkna faktisk ikke før 6!). Men kom tissebleie etter neste amming da, så er vel ingen fare Er verst med melkesprenga syns jeg..måtte pumpe ut i morrest/natt.. men det går seg vel til tenker jeg hvis dette fortsetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå