Gå til innhold

Bind eller tampong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååååå fyyyyyy, det er jo enda eklere en bind til og med! *kvalm*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg om det. De fleste som prøver, går aldri tilbake til noe annet.

Skrevet

Sitte og kladde på en kopp med mensblod oppi ... Fysj, da skal jeg heller bruke bind som gnir seg inntil

Skrevet

Må bare le, for det er noen som bare måååå skrive akkurat de samme tingene hver eneste gang noen nevner kopp her inne. Beskyldininger om kladding og griseri og uhygiene. Hver gang.

Forstår at du bare vil provosere, men til dem som faktisk lurer og vurderer å prøve: Man tar ut koppen mens man sitter på do, og tømmer den i do uten å studere innholdet. Så går du til vasken og holder koppen under vannet i noen sekunder, og så settes den inn igjen. Ser mindre mensblod med kopp enn med både bind og tampong.

Skrevet

Jeg har endometriose og bruker mest bind. Skulle ønske det gikk for meg å bruke tampong mer

Skrevet

Jeg bruker også menskopp. Men jeg har aldri tenkt på at man skal bruke en annen kjele. Jeg vasker koppen godt med såpe før jeg koker den, og så kjører jeg kjelen i oppvaskmaskin etterpå. Det er egentlig unødvendig siden man koker ting for å sterilisere det. Men egentlig har jeg tenkt på å kjøpe meg sånn medisinsk rensing som hun over her bruker. Går heller aldri tilbake til bind eller tampong.

Skrevet

Jeg kater tampongen i søpla, ferdig med det. Høres da utrolig grisete ut med en sånn kopp.

Skrevet

Jeg opplever det som mye mindre grisete med kopp enn med tampong.

Til Anonym "Oh my God" over her: når du har stappet inn tampongen; vasker du hendene dine eller desifinserer/koker du dem før du lager mat til barna dine?

Det er generelt mye renere inni der enn på utsiden. Når jeg skriver at jeg vasker koppen grundig med såpe før jeg koker den, betyr det at den er like ren som dine hender etter at du har puttet inn tampongen din. At jeg så koker den i en kjele som jeg så vasker etterpå i oppvaskmaskin er faktisk ikke så ekkelt hvis du tenker deg om.

Men jeg synes forøvrig det er en god ide med en egen kjele, og har tenkt å skaffe meg det. Bare fordi det finnes folk der ute som åpenbart synes dette er ekkelt.

Skrevet

Jeg antar selvsagt at du vasker hendene dine med såpe etter du har puttet inn tampongen. Jeg leste gjennom det jeg skrev og så at det kunne misforstås. Når jeg vasker koppen grundig med såpe er den like ren som når du har puttet inn tampong og vasket hendene dine med såpe.

Nå kan det vel neppe misforstås.

Skrevet

Håper jeg aldri blir bedt på mat hos deg der maten du har laget er kokt i "menskjelen" din. [bilder bilder....grøss]

Skrevet

Du har rett i at det egentlig ikke er noe problem knyttet til å bruke samme kjele, ettersom koking steriliserer. Men jeg synes man bør kjøpe seg en billig Nille-kjele som bare brukes til koppen allikevel, av respekt for andre. Selv om det reelt sett ikke er noe ekkelt, er tanken ganske ekkel. Det gjelder jo mye annet her i verden også.

Skrevet

Denna koppen...får man kjøpt den i vanlig dagligvare? Apotek?

Skrevet

Nei, det får du ikke. Lurer på om jeg har hørt om at en butikk i Oslo selger Divacup, men vet ikke hvilken det er. Du bestiller lett over nettet.

Skrevet

Og jeg håper jeg aldri må håndhilse på deg etter at du har satt i en tampong.

Jeg regner med at du skjønner at det ikke er mens på den når den er i kjelen?

Men som jeg skrev over her, det er ikke noe problem for meg å kjøpe meg en ekstra kjele. :-)

Skrevet

Da tar jeg en titt på nettet :)Takk for svar :)

Skrevet

Brukar menskopp, å det fungera strålande :D Merkar ikkje at ein har mensen ein gong :D (divacup) heiter den :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...