Tulle06ogPrins10 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Tenkte jeg skulle ta ut ferien min for 2010 og 2011 i løp av permisjonen min. Det går ann å gjøre det eller??
me-mommy...?har fått nr 3 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 ja det går an men er ikke sikker på om du må søke eller hva du må. og du burde sjekke om feriepengene blir utbetalt på forskudd eller i ferien slik at du ikke taper penger på det. men det er jo en fin måte å forlenge permisjonen på.
lilletjukka ;o) Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Ferie har med arbeidsgiver å gjøre, så det vil avhenge av hva de sier. Du har uansett krav på full ferie. Fra NAV får du bare feriepenger for 3 måneder av permisjonen din. Det betyr at du uansett får mindre å rutte med med mindre arbeidsgiver utbetaler det resterende (Hender noen har tilbud om det - god HR-politikk). Jobber du i det private eller offentlige? I det private fungerer det som regel slik at man får lønn 11 måneder i året og feriepenger den 12 måneden (juni eller juli som regel). Altså trekkes du i lønn når du tar ut ferie, man bare tenker ikke alltid over det. Derfor vil du sannsynligvis få mindre utbetalt om du tar begge feriene. Jeg kan mye om dette, men blir så mye å skrive. Dessuten avhenger det av hvordan din arbeidsgiver gjør det. Det kan variere noe. Anbefaler at du tar kontakt med din nærmeste leder eller med lønnsavdelingen for å høre hvordan de ordner det. Lykke til!
Har to godgutter! Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Jeg har tenkt å forlenge permisjonen på den måten, jeg går ut i permisjon i midten av juli og skal ta ut det meste av årets ferie i oktober/november. Neste års ferie tar jeg på slutten av permisjonen. Permisjonen blir satt på "hold" når du har ferie, og dermed blir jo min permisjonen forlenget med ni uker.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Jeg fikk beskjed av NAV at jeg kun fikk forlenget permen med 4 uker + 1 dag, som er lovpålagt ferie. Spurte om jeg kunne ta dette x 2, altså for i år og neste år under permen, men det gikk ikke. Kunne bare ta 4 uker + 1 dag altså. Men lönningskontoret i kommunen der jeg jobber, sa at jeg kan ta 5 uker, som vi har i tariffen vår, og jeg forsto det som at den siste ferieuka, utbetalte kommunen for... Har jeg forstått det riktig ved at perm. ikke blir satt på "hold" når man tar ut ferien under fedrekvoten? Hvis pappaen kun tar ut 5 uker fedrekvote under permen, så forkortes vel også maksdatoen med de ukene han ikke tar ? Stemmer dette? Fått forkjellig svar fra NAV...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå