Tøvsjura Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Fant ut i dag at jeg er gravid! Termin 21.12, dagen etter min egen bursdag! Morsomt :-)
Kines84 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 gratulerer så mye, selv har jeg termin 24.desember =) oppdaget i går =)
Tøvsjura Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Takk for det :-) Skikkelig overrasket! Har to barn fra før - en gutt født i 2006 og ei jente født i 2009 ;-) Gratulerer til deg og! :-)
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Gratulerer så mye Jeg fant ut at jeg er gravid (førstegangs) for et par dager siden, og hvis jeg ikke har regnet helt feil har jeg termin 20 desember. Det blir en spesiell jul.
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Hei jenter Gratulerer så mye Joiner dere jeg, har termin den 22 desember. Dette blir en spesiell jul ja, det er sikkert
Tøvsjura Skrevet 15. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2010 Gratulerer til dere begge ;-) spennende jul i år ja! :-)
Gjest Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Gratulerer! Fant ut at jeg var gravid i går Ser ut som termin blir 23 desember! Ser ut som det er flere som har svart her som har termin ca da. Blir en bra julegave. Håper bare ikke det blir julaften, kan ikke tenke meg en så kjedelig julaften som en hvor du ligger i smerter på føden hehe
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Oi, da har vi termin den 20,21,22,23 og 24! Så gøy Håper ikke jeg heller føder på julaften. Det blir kjedelig.. Tenker noen år fram i tid også da, er sikkert litt kjedelig å ha bursdag den dagen når alle andre også får gaver da liksom.. Men man får gjøre det beste ut av det )
Tøvsjura Skrevet 16. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2010 Gratulerer til deg også Lalita og Snuppeluppa ;-) Dette blir kjempespennende! Og så morro at vi har termin i de dager og så jevnt da gitt ;-) Flere som er flergangsfødende av dere? Håper også han/hun ikke velger å melde sin ankomst på julaften, har lite lyst til å ligge på føden da ;-) Hehe..
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 Jeg er førstegangs så jeg er helt fersk i gamet Noen av dere som merker noe til kvalme eller noe annet? Jeg har ingen kvalme foreløbig. Kun stikkinger i livmor og ømme bryst.
Ronjadatterdatter Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 .... "kommer forsiktig ut av skapet", og medeler min ankomst til 1 trimester jeg også. Er litt lengre enn dere andre i denne tråden, har foreløpig beregnet termin 9.des, men fikk positiv test først mandag denne uken. Syns dette er litt skummelt og VELDI spennende! Gratulere alle sammen, vi får holde følge i tiden fremover!
Tøvsjura Skrevet 16. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2010 Jeg merket kvalme på lørdag; har vært kvalm helt siden. I tillegg er jeg mye oppblåst/stinn, og har veldig vondt i ryggen.
Tøvsjura Skrevet 16. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. april 2010 Gratulerer til deg også, Ronjadatterdatter :-)
Skaubinna Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 Heihei! Jeg også har nettopp funnet ut at jeg venter en liten en:-) Beregnet termin til 23. desember jeg også, morsomt at vi ligger så likt an. Er likevel litt redd da siden det er så tidlig ennå. Men lykke til til oss alle fremover, blir en spesiell jul da!
Tøvsjura Skrevet 18. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2010 Det kommer nok til å gå kjempebra Masse lykke til til alle sammen her inne Og gratulerer med en spire, Skaubinna
Gjest Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 Synes det er litt skummelt dette siden det er så tidlig enda... jeg vokner på natta og tenker på det til og med, at jeg er redd jeg har mistet. Har også fortsatt tanken på om det virkelig er sant at det er en spire i magen. Jeg kjenner ikke noe spesiell gravid-følelse, tenk om det bare er feil på testene også får jeg mensen snart, så var det aldri noe. Noen som kjenner seg igjen? Er første til meg det her da så har liksom ikke noe tidligere svangerskap å sammenlikne med. Når det kommer til symptomer så har jeg ikke hatt noen spesielle symptomer enda (som sagt- kjenner meg ikke gravid). Bare de samme som jeg har når jeg venter mensen. Litt ømme bryster men det er nesten over nå. Stikninger i livmor, men det også litt som "menssmerter" som ikke er så sterke. Men håper dette er et godt tegn. Kjenner dette store deler av tiden, og når jeg ikke kjenner det blir jeg nesten bekymret Har hatt litt brun utflod, både før og etter jeg fikk positiv test. Kan dette bety at noe er galt? Håper ikke det... Noen som har hatt noe liknende? Håper vi i tråden her med termin så tett kan holde litt kontakten fremover
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 18. april 2010 #17 Skrevet 18. april 2010 Gratulerer til dere to andre som også har joina Lalita: Jeg tror det er veldig vanlig å hverken kjenne noen symptomer og ha mange forskjellige symptomer. Vi er ingen like så vi opplever nok graviditetene våre helt forskjellige. Selv har jeg ømme bryster, og jeg tar på de hele tiden hehe Litt stikking, stølhet og litt mensenlignende følelse i livmora. Og halsbrann! Har hatt det i noen kvelder nå.. Tror ikke du skal bekymre deg over brun utflod. Når den er brun er det et tegn på at det er gammelt blod.. Hadde det vært ferskt blod som hadde kommer legger saken seg annerledes. Det er jo dessuten vanlig/normalt å ha en liten blødning rundt IKM tider selv om man er gravid. Ellers så tenker jeg ganske likt deg, lalita. Jeg er veldig redd for å miste og må se på papiret hver gang jeg er på do. Så når jeg står opp om morgenen, tisser, ser at det ikke er blod på papiret så blir jeg letta.. Egentlig har det ikke gått opp for meg at jeg er gravid... Jeg skjønner det bare ikke. Det er rart.. Au, der fikk jeg vondt i puppen igjen *tafse litt på den* Men ja, veldig rart og uforståelig.. Venninna mi sier ofte til meg: "du er gravid" og da tenker jeg: Oi, ja det har du rett i, hjelp!" Krysser fingrene for at det går bra med oss alle:) Jeg håper også at vi kan holde kontakten litt framover her. Veldig spennende å følge med dere andre - også for å sammenligne med meg selv Gøy at vi ligger så nært i terminen Stor klem fra
mum4 2girls-81 Skrevet 19. april 2010 #18 Skrevet 19. april 2010 Litt usikker termin her, ca desember. To barn fra før født i desember 03 og 05.Det er visst da de skal bli født hos oss:)
engel nr 4 på vei Skrevet 20. april 2010 #19 Skrevet 20. april 2010 da var det et tydelig plusstegn her:) NR 4 ventes 26 desember. Litt lenge siden sist, men det går nok bra. Ømme bryster, det stikker litt i magen og er litt oppblåst. Det er symptomene så langt. Når er det kvalmen bruker å komme?
Mon tro.. Skrevet 20. april 2010 #20 Skrevet 20. april 2010 Hei Må jo self kommentere litt her. Jeg er gravid selv, er vel 7+5 i dag. Jeg vil bare si: Nyt at dere ikke har symptomer, og ikke bekymre dere over det. Jo mer man bekymrer seg, jo mer stresser kroppen, og jo mer er da sjansen for at noe kan skje. Syptomene kommer når de kommer. Jeg har selv vært kvalmen siden 4 dager etter EL, og det er ikke noe hyggelig i det hele tatt. Ikke for å være vemmelig altså. Ta en graviditetstest i ny og ne, ta første kontroll hos legen tidligere enn uke 12, eller en privat UL hvos dere er nervøse og urolige:) Mange synes det å få bekreftet graviditet hos legen hjelper:) Et lite tips , da jeg kjenner meg sånn igjen:!! Masse masse lykke til:)!!!
MMM<3 Skrevet 20. april 2010 #21 Skrevet 20. april 2010 Så gøy at så mange har termin i desember. Fant selv ut at jeg var gravid på lørdag, er nå 7+4 så termin er rundt 10. desember. Jeg er kvalm, ømme bryster, oppblåst mage med mye luft....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå