Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg har ikke gjort et kvidder med den nattavvenningen, hehe. I går var Kian 6 mnd, og han fikk spise 6mndsgrøt til kvelds for første gang. I natt sov han 11 timer uten en eneste oppvåkning! Og da han våknet gråt han ikke heller, han lå bare og pratet til bamsen sin. Jeg er i himmelen, jeg tror det er på grunn av den nye grøten! Metter mer kanskje? Er det mulig at babyene nattavvenner seg selv? Eller bør jeg "go with the flow", og nattavvenne selv de neste dagene? Når man tar en sånn derre 3-dagerskur, kan denne natta regnes som en av dagene? Også fikk han barnehageplass i går, dette går bare en vei jenter!!! *danse*
Mikkemafian Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Min første sluttet selv med mat om natten, og det var utrolig deilig! Hadde nok skrik med henne så det var godt å slippe å ta den bøygen..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 begge mine to første avvennet seg selv, ved å sove lenger og lenger før nattmåltidet. Perioden da nattmåltid ble til morgenmåltid sånn ca kl fem var ikke så kjekk...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Mini her sluttet å få mat på natt etter at han fikk egent rom. Da sov han stort sett hele natta. Så vi har ikke drevet nattavvenning nei.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 grattis med barnehageplass. Vesla spiser kun ett måltid om natta nå. Det skjedde rundt 5-6 mnd alderen, uten at vi har kuttet i noen andre måltid. Igår blandet vi MME i grøten, og da våknet hun litt senere på natta for det ene måltidet hun bruker å ha. Så hvis det snart ikke går over av seg selv, så kommer jeg til å gradvis utsette det ene måltidet for hver natt, helt til det blir "morgen"... ja, altså morgen i babyens øyne. For min del er det ikke morgen klokken halv6
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Herlig å lese at deres babyer nattavvente seg selv, jeg øyner et lite lys der borte, hihi ;-) Jeg er så møkklei av å stå opp syvtusen ganger per natt nå, en hel natt i strekk gjorde godt for sjela mi! Jeg vet ikke helt, men den siste uka har dagsøvnen også gått som en drøm. Han sover to timer i strekk et par timer etter at vi har stått opp, og en halvtime-en time litt senere på dagen. Og nå sov han altså hele natten. Kanskje det løser seg selv. Men hvis han i natt finner ut at han helst vil ha pupp fire og fem ganger, skal jeg bare la vær å gi han? Og bare gå igang med avvenningen når han likevel har startet løpet? Nå vet jeg jo at han KAN.
Marius og Jonas! Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Begge gutta mine har avvent seg selv. Hoppet først over det måltidet som brukte å være rundt kl 12. Deretter ble 3-måltidet dyttet lengre fremover, og til slutt sov de hele natta. De er begge morgenfulgler da, så morgenen starter i 6-630 tida! Storebror er 2,5 år og lillebror er 3,5 mnd.
Tigerpote Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Vesla her ammet jo nesten ikke på nattestid i flere mnd hun;) Fra hun var ca 1-1,5 mnd gammel. Nå må hun ammes en-to ganger utenom tidlig morgen, men så sover hun jo også mye tidligere enn før. Jeg ammer med glede hver gang nå, uansett tid på døgnet, fordi hun veldig ofte ikke vil ammes! Jeg nekter å miste melken allerede, det er altfor tidlig. Men grøss, så sløv jeg har blitt, jeg sovner nesten hver gang! Så våkner jeg flere timer etterpå, da har hun jo sovet på siden som oftest, og siden pappaen røyker er jo ikke det bra. Skjerpings, Tigerpote, skjerpings!
Gjest eelis+kian Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Wow, han sov hele natten igjen! Kian vidunderbarn! :-) Nå satser jeg på at trenden varer, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå