Gå til innhold

Mannen min lyver for å unngå konflikter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi han syns det er lettere. Har tatt han i løgn noen ganger i det siste, og da sa han dette. Hvis han tror det er noen mulighet for at jeg blir irritert eller sur eller lei meg så lyver han heller. Jeg synes ærlighet er veldig viktig, og har prøvd å si at de tingene han faktisk lyver om er ikke ting jeg ville blitt sint for uansett. Dust.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her.

Alltid to versjoner. Hans og andres.

Er så lei.

Skrevet

Da hadde jeg blitt vanvittig sint og frustrert. Skjønner han ikke hvor mye vanskeligere han gjør alt? Håper du får forklart det for ham så det synker inn. Nytter jo ikke å ha et normalt og voksent forhold til en du ikke kan stole på at forteller deg sannheten...

Skrevet

Snakk om skikkelig drømmemann!!

Skrevet

Jeg blir vanvittig sint og såret når han holder på sånn! Og det vet han veldig godt! De par siste gangene han har løyet har han grått og beklaget seg. Trodde ikke jeg ville finne ut av det, og angra jo selvfølgelig når jeg gjorde det. Dette tar knekken på forholdet vårt. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg dratt fra han for lenge siden.

HI

Skrevet

Nei, han er absolutt ikke noen drømmemann. Men han er min mann og pappaen til barnet vårt :/

Skrevet

Jeg føler med deg HI!

Min mann har også gjort dette en del ganger, og det idiotiske ved det er at det gjelder bagateller som jeg ikke ville løftet et øyenbryn for engang.

Skrevet

Er jo tydelig at mannen din ikke er trygg på deg, hvis han har opplevd det som lettere å lyve.

Skrevet

Min gjør også det samme! Han er en drømmemann på alle måter, verdens beste far, snilleste mann og sånn, men han sier alt for å unngå en konflinkt. Eller det han tror vil bli en konflikt. Har konfrontert han med det flere ganger, men det synker bare ikke inn!! gal!

Skrevet

Er som å lese om samboeren min!

Nå begynner jeg å bli så lei at han slår en hvit løgn, i stedefor å være ærlig, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer..

Er mersom det nærmer seg slutten av forholdet vårt, BARE fordi han er konfliktsky.

Har prøvd å ta det opp med han maaange ganger, og han sier at han lyver om ting, for han vet at jeg ikke kommer til å like det som er sannhet; om feks hva han har gjort, vært sammen med osv.

Dumt at hele forholdet skal gå i vasken "bare" pga dette. Men så er jeg ikke interessert i å være i et forhold med en nikkedukke resten av livet heller...

Skrevet

"Alt kommer for en dag!"

Det er en av livets realiteter sier min mann, og han har faktisk rett. En eller annen gang er det en eller annen som får vite noe og sier det videre til noen som ikke er til å stole på osv. Min mann er ingen helgen, men han lyver aldri, han er helt sikker på at det i tilfelle vil komme og bite han i halen en eller annen dag.

Fortell det til mannen din, det blir mer konflikter av lyving enn at noe annet!

Skrevet

Høres ut som om du har en voksen og fornuftig mann som jeg uten problemer kunne levd med. Eller ikke...

Alt kommer frem til slutt, sånn er det bare, og det er heldigvis noe både jeg og mannen min vet. Så slipper vi krangler og tull.

Nå har heldigvis jeg og mannen samme oppfatning om det meste, både når det kommer til barneoppdragelse, prinsipper for forholdet, osv osv så vi slipper konflikter på grunn av idiotiske ting vi gjør.

Skrevet

Kan han fortelle deg ting som du ikke liker uten at du kjefter og smeller?

Hvis ikke så skjønner jeg han godt. Noen mennesker fyrer seg opp over de minste problemer og det er fryktelig slitsomt...

Kanskje du burde tenke litt mer på hvorfor han gjør det, og at det kanskje er du som sitter med problemet...

Skrevet

Mm.. Der fikk du meg til å tenke litt.. Kanskje det faktisk er jeg som er problemet? Jeg er litt hissig, veldig sta og kverulerende. Han klager ofte på det, at jeg er sta, jeg gir meg ikke før jeg får vilja mi. Kanskje jeg faktisk må prøve å jekke meg ned ett par hakk?

Men det betyr ikke at jeg syns det er greit å lyve!!

Skrevet

slutt å vær sur da, så slipper han å lyve!

Er det noe rart at mannfolk klager og syter og til og med i mange tilfeller er utro? Geezes!

Skrevet

Ja, de er rart at menn OG kvinner er utro. Det kan man ikke skylde på partneren. Er man ikke fornøyd i forholdet får man gjøre det slutt før man finner seg en ny partner.

Hvor finner dere disse slappisene av noen mannfolk?

Skrevet

Ehh, ja det er rart at mange menn er utro. Man før gjøre det slutt før man går dit. Så fordi jeg er sta så er det ikke rart om mannen min er utro? Sprøyt.

Skrevet

En ordentlig mann er ikke utro fordi kona er sta og kverulerende. Han ville vært mann nok til å gå fra deg om han ikke trivdes.

Men det er vannskelig å leve med en person som fyrer seg opp og krangler når noe går i mot en. Så om du forsøker hardt å ikke bli sinna så er jeg sikker på at han kommer til å fortelle deg det meste..

Skrevet

MIn mann finner også det for godt å lyve om de teiteste ting og vi har mang en gang hatt problemer som følge av dette Det største er dog at han ender opp med mindre og mindre selvtillit fordi jeg også er litt som du sier over her.. Veldig ordsterk (familierådgivers sitat) og liker å snakke ut om ting. Mannen er mann og liker at sånn er det og ferdig med det.. Også graver man seg da til slutt ned i forsøk på å unngå konflikter og juging for jugingens skyld- føles det iallefall ut som....

Spørsmålet er kanskje om man er sammen med rett mann...? Jeg har iallefall tenkt på dette noen ganger, enkelte har behov for å snakke og løse ting andre er mere praktisk rettet og blir fort ferdige med ting. Tror kanskje ikke at noe er bedre enn det andre man må finne en middelvei om ulikhetene er for store. Men du er iallefall ikke alene, det er vi mange her som bekrefter. Så er vel enden på visa: om man kan (vil?) løse dette og hvordan det kan gjøres;) Lykke til!!

Gjest sug lut
Skrevet

Det gjør da jeg også, det er helt naturlig og fredsskapende.

Skrevet

Ikke for å være fæl her nå, men kanskje det er du som er problemet? Dersom han lyver for å unngå konflikter, så kanskje han bare er redd for reaksjonen din?

Jeg hadde en sjef jeg heller løy til enn å si sannheten til. Var egentlig møkk lei av kjefting og hyling, så da var det letteste å lyve.

Det er litt begrenset hvor mye kjeft folk gidder å få før man finner løsninger (som å lyve)...

Bare noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...