mammas skatter <3 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 pumper da all melken lillegull på nesten 5 mnd får til mat. for han har ikke klart å ta brystet... men når den dagen kjem at e skal slutte å pumpe,kansje pumpe ned litt, hvordan skal e jør d????? noen som har tips/råd?????? har da pumpa kvar dag 5 ganger om dagen til ca faste tider og fått ut til sammen ca 950 ml.klokkesletta e pumpe er: ca kl 7-9 ca kl 11-12 ca kl 15 ca kl 18 ca kl 21
abella Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Imponerende å fullpumpe en gutt på 5 mnd. Regner med at nedtrappingen er på samme måte som amming. Når han begynner med fast føde vil han ha behov for mindre melk. Da kan jo bare pumpe mindre, altså skru av pumpa før det er tomt. Så vil produksjonen raskt tilpasse seg den nye etterspørselen. Etter en stund kan du sikkert også trappe ned på antall ganger du pumper deg, det er bare å prøve seg fram.
Alexandra69 Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Nesten litt godt å se at vi er flere som sliter med denne pumpinga... Datteren min er 6,5 måneder nå og har nylig begynt litt med grøt og middag. Jeg har trappet ned til å pumpe meg tre ganger om dagen nå. Litt skummelt på en måte, for jeg er redd det plutselig kan bli for lite melk. Men jeg har kjøpt småfolk sin morsmelkserstatning for sikkerhetsskyld, og den har hun fått smake ved et par anledninger og hun elsker den. Jeg trenger som regel ikke gi henne av den, men jeg har den klar mest for min egen del. Enkelte dager vil hun ha bare melk, og da kan det være greit å ha noe i bakhånd. Lykke til med nedtrapping og ære være oss for innsatsen vi har gjort så langt. )
blomstre Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Hei Jeg pumpet også 5 ganger for dagen de første mnd. Etterhvert som inntaket av fast føde gikk opp så gikk behovet for mm ned og jeg trappet ned til 4 pumpinger for dagen (ved å la det gå lenger tid i mellom). Etter endt perm var det bare praktisk mulig å få til 3 pumpinger for dagen. Dette ble for lite for meg og produksjonen gikk bare nedover, trappet ned til 2 pumpinger før jeg bare sluttet tvert... Tenker nok du bare må prøve deg frem når den tid kommer. De som har veldig god produksjon må vel trappe ned veldig gradivis. Jeg har aldri hatt problemer med spreng så tror ikke jeg hadde brukt så mange dagene på å trappe ned fra 5 - 0 pumpinger dersom det kom til det. :-)
mammas skatter <3 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2010 e litt redd for at d skal bli tette melkeganger eller betennelse. har hatt noen kuler e ikke har fått opp, uten å måtte masere opp under pumpinga eller håndmelke.og d e vondt. å tror d kommer av at ikke har pompe tom eller noe...
abella Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Jeg var mye plaget med tette melkeganger da jeg ammet og hadde derfor en del ekstra strev når jeg skulle slutte. Min erfaring var at jeg ikke kunne hoppe over måltider, da forverret det seg. Heller ta ut litt mindre om gangen. Men samtidig måtte jeg også passe på å tømme brystene helt et par ganger i løpet av døgnet. Så du kan feks tømme brystene og kun ta ut halvparten annenhver gang. Det var vel omtrent slik jeg gjorde det.
mammas skatter <3 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2010 oki...da får e prøve d...... har jo d lageret snart i kjøleskapet av at d har blitt mindre spising på lillemann. kommer kansje av at han holder på å får ei tann også, men har også begynt med grøt. e vel oppe i en posjon. i grøten bruke e jo også puppmelk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå