Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten frøken som skal nattavvennes til helgen. Det er virkelig på tide for hun spiser omtrent mer på natten enn om dagen...

Har vært gjennom dette med vår eldste datter, men husker ikke helt hvordan vi angrep det;

Kutter dere alle nattmåltider (dvs ikke noe mat mellom 19 og 06-07) på en gang eller et av gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at hun er 7 mnd.

Skrevet

Hvor gammel er hun da?

Skrevet

Da er jo neste spørsmål hva og hvor mye hun spiser på dagen. :-)

Ammer du, eller får hun MME? Hvis du kun ammer, tror jeg ikke de blir "mette nok" for en hel natt - men det aner jeg ikke om stemmer. Snuppa vår fikk ihvertfall MME på kveldsstellet, og hun "avvente seg selv".

Skrevet

Jeg ammer. I tillegg får hun grøt morgen og kveld. Prøver å få i henne noe middag eller brød på dagen også, men ingenting annet enn grøt og litt fruktmos faller i smak så langt. Hun er så nysgjerrig at puppe-måltidene på dagtid blir små. Hun har hele tiden spist gode posjoner om natten, vanligvis to måltider mellom 19 og 06 men nå den siste uken har hun økt noe voldsomt og vil ha 3-4 måltider i løpet av natten.

Vi har prøvd å gi henne nan før legging, men for øyeblikket nekter hun flaske, uansett hva den inneholder.

Skrevet

Jeg ville ventet til hun spiser mer på dagtid. Uansett synes jeg 7 mnd er veldig tidlig.

Men jeg gjorde det veldig enkelt, la snuppa i senga vår ved første nattmåltid, så lå hun sammen med oss resten av natta. Merket nesten ikke at jeg ammet, og så sov vi veldig godt alle sammen. :-)

Skrevet

Det er da ikke vanlig at en på 7 mnd spiser 4 ganger i løpet av en natt?Jeg klarer ikke å sove med henne i sengen, så det er ikke noe alternativ for oss.

Tror ikke jeg klarer å få henne til å spise mer på dagen før hun spiser mindre om natten, hun er ikke sulten nok, så det er en liten ond sirkel....

Skrevet

Synes også 7 mnnd er tidlig. Ville heller kuttet ned nattmåltidet til ett istedetfor 4. Gutten min spiste lite på dagtid, og var sulten på natten (spiste en gang). De er vant til å få mat på natten fra fødselen, husk det blir maaange timer uten mat plutselig...

Skrevet

Det er kanskje litt tidlig å ta alle måltidene i ett jafs, men dette vet jeg lite om. De kommer jo an på hvor godt hun spiser på dagen. Babyen klarer jo ikke å tenke i tid, så hun blir vel kanskje forvirret om dere bare tar ett måltid. På vår hs fikk en annen rådet om at først må babyen kunne finne søvnen på egen hånd om kvelden, uten mat/byssing/sang osv. Er 3-4 måltider på dag etablert kan en da ta alle måtlidene, men en må regne med at det da er morgen et par uker alt i 6-tiden.

Mine er 9 mnd. og jeg skal kvinne meg opp og venne de av snart. Det blir en kamp:)

Skrevet

Mine på 9 mnd. spiser pupp 23, 04 og 06.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...