Gå til innhold

Flere som skal ha to tette her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg får litt panikk :)

Hva trenger vi av utstyr egentlig? Er det best å kjøpe tvillingvogn? Han vil være 1 år og 7 mnd når denne kommer til.

Så må vi ha ny bil da, er det noen som har tips til gode 7 seter som er romslig?

Plutselig var det så mye vi må ordne på kort tid. Og jeg kjenner jeg er bekymret over å være gravid så kort tid etter, ingen av mine svangerskap har vært vanlige. Jeg er redd for at det skal bli komplikasjoner i dette også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også to tette. Det blir 1 år og 8 mnd melom mine :) Kjente jeg fikk litt panikk over at det blir så tett mellom de, men etter noen dager gikk det voer, nå er vi bare kjempe glade over at ungene får masse glede av hverandre osv :))) STAS :)))

Hm, vi har ikke tenkt så langt enda vi da, men vi må kjøpe nytt bilsete og seng, også kjøper jeg en litt mer trille vogn til eldstemann til sommeren.. Kommer ikke til å investere i tvillingvogn eller søskenvogn vi hvertfall.

Lykke til ;)

Skrevet

jeg har to tette (17 mnd imellom) og vi har brukt masse tvillingvogn. ellers så kjøpte vi ikke så mye nytt utenom klær.. dvs vi kjøpte ei stasjonsvogn mazda 6 som vi er veldig fornøyd med:) men snart blir det tre tette her så da får vi se om bilen er stor no..

håper svangerskapet ditt blir fint:)

Skrevet

Glemte å si dette er foresten nr 3 som kommer :) Så ny bil må vi ha, ikke sjangs om vi får trøkt inn 3 barnestoler i baksetet.

Ja tenker også det vil bli veldig praktisk med tvillingvogn da jeg er mye ute å triller :)

Skrevet

Vi venter også nr.3. Det blir 23mnd mellom de yngste:)

Det var ikke planlagt, så vi solgte babybilstolen like før jeg ble gravid..

Må da altså kjøpe ny bilstol, og ny bil..

Skrevet

Tulla vår blir 1 år og 10 mnd når nestemann forhåpentligvis kommer. Her blir det tvilling/søsken-vogn og vi har heldigvis allerede stor bil så det slipper vi å tenke på. Hvis noen har et godt tips om vogn som ikke koster skjorta så blir jeg takknemlig. Kommer nok til å stikke innom Finn når det nærmer seg, mye fint der..Trenger jo også ei sprinkelseng til +++. Blir spennende dette her.

Lykke til.

Skrevet

Tenkte også å se på finn, masse fint som selges. Men må innrømme det er litt bittert å måtte sette til side simovogna mi som jeg er så glad i. Syns det er så god plass i den, og den er vindtett og lun. Syns disse søskenvognene ser så åpne og trange ut.

Skrevet

Vi skal også ha nr. 3, har termin i desember og ynste er født i januar 2009- så blir ca 23 måneder mellom. Er ca 2,5 år mellom nr 1 og nr 2.

Vi må helt klart ha ny bil og ny barnevogn! Tenkte å kjøpe tvilling/søskenvogn siden nr 2 er såpass liten når nr 3 blir født :)

Myeeee som skal planlegges gitt.

Skrevet

vi har ei GT safari tvillingvogn og er veldig fornøyd med den, har brukt den masse:) den er lett og legge sammen, den har store hjul der forhjulet kan svinge og det er veeldig praktisk, blir mye lettere og trille med svingbart hjul:) brukte en softbag inni til minstemann. Tror den koster rundt kr 3000,-

Skrevet

Her vert det 17 mnd mellom podane og. Reknar med å skaffe meg ei brukt tvillingvogn. Eldste har fått barnehageplass frå hausten, så er usikker på kor mykje me kjem til å bruke den, er for langt å gå til barnehagen, men han kjem vel til å vere heime med oss nokre dagar og. Det er nok den gode emmaljungavogna som vert mest i bruk her.

Når det gjeld bil, så har me vore og kikka litt på 7 setarar. Er Ford s-max som foreløpig verkar mest fristande, er mange som skryt av den. VW Sharan kjem med ein ny modell i haust som har skyvedør. Synes det høyres litt fristande ut med tanke på trange parkeringsplassar. Eldre Sharanar har det desverre vore ein heil del problem med. Det sme med Ford galaxy. Mazda 5 har og skyvedør, men den fekk visst ikkje blodet til å bruse i min bilinteresserte mann :-p

Det kjem jo litt ann på kor mykje pengar ein vil svi av på bil, og kor stor bagasjeplass ein er avhengig av. Mange er nøgde med Touran, men me vart ikkje imponerte av bagasjeplassen. Ellers har ein jo og Toyota Verso og eit par franske bilar med 7 sete, men fransk er visst ikkje eit alternativ her, så dei har me ikkje sett på.

Skrevet

Jeg venter også nummer tre. Det er 2 år og en måned mellom de to vi har nå, og minstemann er 7 måneder nå, Jeg er ikke sikker på når jeg ble gravid, for har ikke fått tilbake mensen. Ble altså gravid ved første eggløsning :s. Var kvalm i 2 -3 uker før jeg tok clearblue graviditetstest med uke indikator...tror jeg er en 7-8 uker på vei, men vet ikke...i så fall blir det 1 år og 3 måneder mellom minste mann og den nye babyen, og kanskje mindre...kjenner det er litt skremmende. Samtidig har samboer 2 barn fra tidligere, så her blir det trangt i 7 seteren. jeg kommer til å invistere i søskenvogn ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...