Gå til innhold

Herregud!!! Jeg er så dum!

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt meg jobb som salgskonsulent hos Synnøve Finden... kjempeglad når sjefen ringte å ville ham eg på intervju. men så begynner jeg å tenke.. hva er egentlig en salgskonsulent hos synnøve finden? hva gjør jeg som salgskonsulent? noen som har peiling?

jeg skjønner ikke at jeg ikke ringte før jeg sendte inn søknad for å høre.. jeg skal aldri mer sende inn en søknad uten at jeg er sikker på hva jobben går ut på.. gruer meg en smule til intervjue. og håper noen her inne kanskje kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141725282-herregud-jeg-er-s%C3%A5-dum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En salgskonsulent er en selger, rett og slett. Jeg tipper at jobben går ut på at du skal ut i butikkene og ta imot bestillinger, pushe på de fler osteprodukter og sikkert kjøre ut varene i butikken også:) Det gjør i hvertfall mange andre salgskonsulenter for dagligvarer.

Har du fått deg en stilling som salgskonsulent så er din jobb å selge et produkt.

Med det samme du er ansatt som salgskonsulent i et salgsfirma har du bevisst eller ubevisst påtatt deg et ansvar. Du skal fra nå være en viktig brikke i firmaets vei mot å nå sitt budsjett. Det er viktig å forstå at man er en del av et sammensatt team. Du skal nå dine mål, din leder skal nå sitt mål, salgssjefen skal i boks med sitt og daglig leder skal ha sine tall på plass. Den dagen du ikke er i boks med budsjettet ditt vil dette få en ringvirkning på alle over deg, rundt deg og ikke minst deg selv. Alle i firmaet blir berørt av dette. Denne ansvarsfølelsen er det viktig å være bevisst på. Tips: Hold det dere lover!

Din leder stoler på deg og om han/hun ikke gjør det så sørg for å få denne tilliten for den vil være avgjørende for din videre karriere innen salgsbransjen. Uten tillit står du alene og du vil snart få sparken.

Salgsbransjen er tøff og jobben som salgskonsulent er ikke mindre tøff. Det hele handler om å overbevise deg selv og de rundt deg.

Ta jobben din på alvor. Får du cred fra din leder er du allerede på vei oppover og her er det penger å tjene.

Din jobb er å overføre et budskap på en slik måte at mottaker aksepterer budskapet. Du har også et ansvar for at dine kunder er fornøyd og sitter igjen med en følelse av at de har gjort en god deal.

M

Hehehe... jeg har fått jobb som salgskonsulent en gang uten å vite hva det var. Men det var en kjekk jobb det altså.

Hvertfall var oppgavene mine å reise rundt til butikker og ordne med varer. Tar gjerne opp bestillinger, setter fram varer og passer på at butikken representerer varene på¨en bra måte.

Så kanskje det er noe slikt. Hva sto det i stillingsannonsen da?

ok. Ja, nå skjønner jeg mye mer! takk! så dette er en utfordrende og bra jobb? Jeg har jobbet i dagligvarebutikk siden jeg var 12, så salg er hardt arbeid ja..

Det stod at det var en arbeider målrettet og selvstendig, serviceinnstilt, kreativ og løsningsorientert.

men når det ikke står i en stillingsannonse noe om % stilling, det betyr ikke nødvendigvis at det er 100% stilling?

vil jo tro det da er heltidsstilling om det ikke sto noe annet... hvis det ikke da er slik at det står at de har flere stillinger, for da er det gjerne flere stillingsbrøker de har.

Men om du har jobbet i dagligvarebutikk så har du garantert møtt mange salgskonsulenter... sånn som Rignes og Coca Cola og div andre som kommer for å fikse på varene de selger.

Masse lykke til da ;)

(Den jobben jeg har i dag visste jeg ingenting om da jeg fikk den faktisk, bare søkte fordi jeg ville ha en ny jobb... og det var litt rart å komme første dag og ikke vite hva jeg kom til liksom... hehe... men jeg elsker den jobben nå)

Annonse

Ofte vil de i starten av jobbintervjuet fortelle litt om bedriften og arbeidsoppgavene. Om de ikke gjør det, ville jeg bedt dem om å fortelle/utdype hva konkret dine arbeidsoppgaver går ut på. Da vet du litt mer. Samtidig kan du jo sjekke nettsiden til Synnøve Finden, så du vet en del om dem - alt fra produkter til "filosofi" og verdier. Med din bakgrunn fra dagligvarebransjen, "den andre siden", er du nok en veldig attraktiv søker. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...