Gjest sug lut Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Hey you, out there in the cold, blir det tur?
Patetica fåkksi Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Getting lonely, getting old, can you hear me? Jeg kan jo håpe jeg vinner i Lotto. Sånn helt uten å ane hva hovedinnlegget egentlig dreier seg om vil jeg gjerne legge til at jeg godt forstår at folk er dritsure i Brooklyn. Vi var der for en del år siden og det er den kjedeligste turen i verden, jeg sovna faktisk på guidebussen.
Gjest sug lut Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Jeg stoppa før lonely og old. Det er en roman som heter Only the dead know Brooklyn. Tittelen er genial. Men romanen var drit kjedelig. Innlegget var til nicket Brooklyn, da, som også er "meggesur" i nicket om dagen...
Anne-B. Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Hallo, det er jo rappens vugge. Eller skal jeg kanskje heller si "yo."
Patetica fåkksi Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 "Brooklyn er meggesur for tiden" - er det nicket, eller er "Brooklyn" meggesur for tiden? Jeg forstod meg aldri helt på Brooklyn. Likte godt resten av by'n da.
Gjest sug lut Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Nicket er vel "Brooklyn meggesur" sånn circa...
brooklyn Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Meggesur fordi jeg har gått tre dager over termin. Nabodamer ringer meg om kveldene for å høre om jeg har født. En av gledene ved å bo på bygden. Alle kjenner alle. Jeg får medlidende blikk og nedlatende klapp på magen i barnehagen om morgenen og "er du her fremdeles?" når jeg henter om ettermiddagen. Stemningen i sofaen om kveldene er til å skjære med kniv, og husbonden prøver seg på vittigheter som faller på steingrunn, type "det har mistet litt av nyhetsverdien, dette med fødsler, jeg har vært med to ganger før, har sett det før, klippet navlestreng før, hele pakken. Du er uansett ikke noe hyggelig når du føder, kan du ikke bare ringe når du er ferdig og nydusjet, så kommer jeg og guttene på visitt mellom 17 og 1730?" Snakk om å kjenne sin publik. Så utenom akkurat det forestående som aldri skjer (fordømrade jentunge, hun kommer til å bli en sta liten sak!), er jeg jo særdeles hyggelig, da!
brooklyn Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Ellers anbefaler jeg gjerne "brooklynsk dårskap" av Paul Auster, en trivelig liten bok om å bo og leve i Brooklyn! Det er ikke så ille som dere tror! Manhattan er bedre, men Brooklyn har i det minste mye færre rotter!
Patetica fåkksi Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 Brooklyn var bare skremmende, kjedelig, grått og søvndyssende.
Patetica fåkksi Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 Jeg var over hele Brooklyn, opp og ned gater, sidelengs, på tvers.
Anne-B. Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 "Hahahaha, går du her enda, du er som elefanten, du..." Been there. Derfor bør man ikke avsløre terminen. Jeg har sagt to uker senere til så å si alle.
brooklyn Skrevet 14. april 2010 #15 Skrevet 14. april 2010 NESTEN synd jeg ikke skal ha flere unger, ellers hadde jeg klart valgt den varianten da. Nå har jeg ikke sagt noe særlig om termin her ute, men jeg ble observert når jeg kjøpte graviditetstest på apoteket, nemlig. Man kan være 32 og gift alt man vil, clearblue er clearblue og "dei driv no på, dar borte i svingjen!"
Anne-B. Skrevet 14. april 2010 #16 Skrevet 14. april 2010 Fantastisk. Jada, det at folk puler er så utrolig festlig at man må kommentere det. Mannen min ble spurt om det var første ungen på jobb, og da han svarte at det var tredje, fikk han høre at "ja, da vet man hva dere holder på med.." Øh, jah.
Gjest sug lut Skrevet 14. april 2010 #17 Skrevet 14. april 2010 Haha, kostelig bygdelivsskildring! Og all symp i verden. Jeg har ikke gått over termin men jeg var på grinern (og meggern) allerede noen dager før, og ungen begynte ikke å ville ut før plutselig nærmere midnatt på termin, så jeg var sikker på jeg skulle gå over. Og det var selv uten naboer og uten mannevitser.
brooklyn Skrevet 14. april 2010 #18 Skrevet 14. april 2010 Jeg føler meg aldeles snytt og forbigått, guttene har kommet hhv 12 dager før og 1 dag etter termin, og nå er jeg straks 4 dager over. Det HJELPER jo heller ikke at jeg har vært inne på 3 trimester, hva er det for et forum anyway, og lest om alle som sjekker åpning på seg selv, som røsker og river i hele halve livmoren, analyserer potensielle slimpropper og det som verre er (fins det???), blir jo helt gal av å IKKE gjøre det samme. Føler meg jo litt mer ovenpå enn noen av dem, men når tilogmed storebror på 4,5 år begynner å synes at dette tar litt tid og at mamma er i overkant sur for tiden, så vil man jo svært gjerne bli ferdig. Når det gjelder puleskildringer på husbondens jobb prøver de å være noe diskre, da min far jobber i samme firma. Men, nå skal det også sies at min far foreslo at kanskje firmaet kunne betale for sterilisering av mannen min, siden vi "tydeligvis ikke har hørt om prevansjon, noen av oss" (og samme mannen ble blank i øynene da han hørte at han fikk sitt første jentebarnebarn...nå har han alt, og trenger ikke mer, nemlig...)
Gjest sug lut Skrevet 14. april 2010 #19 Skrevet 14. april 2010 Hehe, faren din høres fin ut, da. De som sjekker egen åpning har litt lite å drive med.
Gjest Toxic Skrevet 15. april 2010 #20 Skrevet 15. april 2010 Sympati i massevis herfra! Begge mine har kommet over termin, hhv 4 og 10 dager over. Når barnehagepersonalet hilser på morgenen med å si "ÅNEIII, er du her ennå? Har du ALDRI tenkt å føde, eller?" skulle vold vært tillatt for et øyeblikk. Eller da jeg, en smellvarm augustdag, ni dager på overtid, tok en smertefull tur innom butikken og humpet rundt i sakte bekkenløsningsgange når en fremmed, noe korpulent mann fant ut at det var en god idé å komme med følgende utsagn: "Så stilig, vi har like store mager!" Toxic snudde seg så fort den hvalforma kroppen tillot det og snerret "magen min er borte senest mandag, din mage kommer du til å måtte drasse med deg i all evighet!". Heldigvis ble ungen født neste dag, og jeg ble straks langt triveligere å ha med å gjøre.
Gjest sug lut Skrevet 15. april 2010 #21 Skrevet 15. april 2010 "Så stilig, vi har like store mager!" Hahaaaaaaa!
Aliena Skrevet 15. april 2010 #22 Skrevet 15. april 2010 Å, du har min fulle sympati! Gikk en uke over tiden, og meldingene om "kommer ikke babyen snaaaaaart?" begynte vel å komme en mnd før fødselen. Det var like før jeg diktet opp en fødselshistorie bare for å få fred. Bor i storby, men folk på gaten spurte meg likevel om jeg ikke jeg skulle føde snart, selv om jeg aldri hadde sett dem før. Nice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå