Gå til innhold

hva spiser man egentlig til blåskjell?

Anbefalte innlegg

jeg kom over en vidio på nrk.no om hvordan man laget blåskjell. også kom jeg over et tilbud på meny. så jeg kjøpte og dro hjem og lagde. og alt gikk overaskende strålende.

men så kom jeg på at man kanskje burde ha noe til :P

så jeg spiste det på loff med majones sånn som med reker. det var flott, men jeg har en mistanke om at det ikke er det som man "skal".

eneste jeg kommer på er å lage fiskesuppe, og det akter jeg også å gjøre en dag.

men sånn bortsett fra det. sånn når man skal spise masse blåskjell. hva har man til dem?

Fortsetter under...

Franskmenn bør jo kunne mat og har spist det der to ganger. Den ene gangen fikk vi blåskjell servert i en slags suppe, dvs med kraft som sikkert inneholdt vin og med ristet brød med hvitløksmør til. (hele biter hvitløk i smøret.) Den andre gangen ble det servert blåskjell med (hold deg fast) vanlig pommes frites. Skal visst være vanlig å få det servert slik.

aioli og brød passer nok langt bedre en majones og brød :D

men da var det ikke så rart at jeg ikke kom på noe bra å ha til.

sug lut, kanskje du skal få bli min første gjest siden jul :D også kan vi spise blåskjell og drikke vin og fnise :D

Vi lager blåskjellsuppe med hvitløk, chilli, rosmarin, sjalottløk, gulrot, sellerirot... Finhakker og lar det steke godt sammen med olivenolje til det får en litt brunlig farge. Har så i en god del hvitvin som jeg lar koke sammen med fiskebuljong. Heller så i matfløte og koker blåskjell ved sida av. Så legges det oppi suppa... Har samtidig litt persille på toppen av suppa. Spiser deilig foccacia ved sida av og et eller to glass deilig hvitvin... Alltid en slager her i hus!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...