Varm melk med honning Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Gutten vår på 20 mnd slår så mye for tiden. Han slår oss og barna i bhg. Vi har prøvd å vise at han skal kose og ikke slå til ingen nytte. Kjefter (veeet det ikke er dibolitisk korrekt), men aaah. Vel det funker ikke det heller. Han er jo en snill gutt og han tror han leker, men det er utrolig slitsomt å bli fika til rett som det er. Alle råd tas imot med stor takknemlighet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 hei. har egentliog ikke noen gode råd, men har en som gjør det samme. satser på at det er en periode som går over snart. jeg sier nei og prøver å forklare at det er feil og sier hun må kose i stede. håper det går over snart :-)
Cupcake! Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Samme problemet her. Har en på 19 mnd. Jeg forteller at det er galt og prøver å ikke gi det så mye oppmerksomhet. Håper dette forsvinner når språket kommer og han kan uttrykke seg på den måten.
Lemonia Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Sånn er gutten vår, 16 mnd, også. Eller, han slår ikke for å slå, altså for å gjøre vondt, men det er ikke moro likevel. Regner med det går over etterhvert, men det virker i allefall som det er vanlig.
frk-fryd Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 har jente på 17 mnd som prøver dette fra tid til annen. Jeg sier bare nei, ikke slå. Dersom hun prøver igjen, flytter jeg henne unna meg. Det ser for meg ut som hun skjønner dette, og hun slutter da også med det. Nå ser jeg av og til at hun blir litt overivrig og stryking nærmer seg klapsing. Da sier jeg bare at hun skal være forsiktig, og da er hun det. Nå var jo ikke dette en vanskelig sak da. Men jeg ville nok ikke latt ungen fike til meg hvis det kan unngås, selv om han ikke skjønner tegninga. Flytt ham bort, eller gå selv å gjør noe annet etter å ha sagt nei eller at han skal kose isteden, så skjønner han kanskje at slåing = slutt på moroa.
Gjest yrild Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 hei.. har ingen råd... ..men flirte godt av DIBolitisk :-)
*gurimallaika* Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Så heldig dere er som har en liten en bare slår. Min slår, klorer og biter når hun ikke får viljen sin. Hun gjør dette bare hjemme. Har spurt i bhg. Vi sier nei, når hun gjør det. Hun har bitt storebror i rumpa en gang, men ellers så biter hun i tøy og leker som hun holder i henda. Har bedt storebror om å gå bort fra henne når hun blir så sint, men han blir bare stående å ta i mot. Ikke alltid enkelt å flytte henne bort fra sitasjonen når de er i annet rom.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Det gjør sønnen min også. Han er 22 mnd. Men han begynte med det etter å ha lekeslåss med fetterne sine som er større enn han (bare harmløs lek) i en bursdag. Og etter det har han begynt med å skulle lekeslåss med alle gutter og menn han møter .... *kremt* Datteren min hadde også en periode hvor hun slo da hun var i samme alder. Jeg prøvde de fleste gitte råd for å få henne til å slutte med det. Ingenting hjalp egentlig og plutselig en dag hadde det gått over av seg selv. Det var meg hun slo mest mens det pågikk. Aner ikke hva det kommer av, men har et inntrykk av at det er ganske vanlig i den alderen. Om det er noen trøst, så er datteren min snill som dagen er lang og slår aldri aldri nå. Ikke engang lillebror om han slår henne.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Tror at det beste er å ignorere uønska adferd. Ikke vis at du/dere bryr dere og ta heller gutten bort fra situasjonen som gjør at han slår. Vi har en som legger seg flatt og banker panna nedi gulvet hvis han ikke får det som han vil. Han ser som regel opp og hvis vi ikke bryr oss, slutter han. Er enig med bhg også om at så lenge han ikke skader seg selv, får han bare ligge der. Han gir seg som regel med en gang. Han er 15 mnd.
Varm melk med honning Skrevet 22. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2010 Takker for alle svar, godt å at man ikke er alene om å ha en voldelig liten krabat som forøvrig har forbedret seg bittelittegranne. Prøver å overse uønsket atferd, og det hjelper litt faktisk. Håper denne "perioden" snart er over. Til deg som har en som biter også, så har han prøvd det en gang også, og jjeg skavatt så fryktelig og det gjorde jo himla vondt også så jeg skrek til, han skvatt sånn at det har ikke skjedd igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå