-L-07-1ma-10 Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Eg er berre 4+7, så eg føler det er altfor tidleg!! Problemet er berre at eg er så sinnsjukt kvalm, og i dag sleit eg sjikkeleg på jobb! Så lenge eg ikkje kastar opp så har eg lyst å vere på jobb, men då må eg kanskje sei i fra kva som er på gang? Tankar jenter?
H03R Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Ville nok ventet litt til, er greit å kommet over 12 uker synes jeg da, en vet jo aldri hva som kan skje, har selv hatt 2 spontan aborter tidlig i graviditeten. Prøv å ha noe å bite i mot kvalmen, litt vann og et halvt knekkebrød kan hjelpe på. Viktig å spise regelmessig hver 3 time. Slik tenker jeg, men viktigst at du gjør det du føler er riktig for deg.
Silla_ Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Jeg er ca 6-7 uker på vei, sa ifra til min sjef forrige uke pga at jeg skulle ha nok en time hos legen(3 på kort tid). Kommer til å vente til uke 12 med å fortelle det til sjefens sjef igjen. Funker fint for meg at sjefen min vet om situasjonen, gjør ting litt lettere :-)
lillespire08+10 Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Syns du kan fortelle det til sjefen jeg, han/hun har jo taushetsplikt, og hvis det letter litt for deg at vedkommende vet hvorfor du er i dårlig form/ evt jobber saktere/ må ta pause oftere/ spise oftere o.l., så er det jo så mye bedre! Og ja, de første 12 ukene er litt usikre ifht spontanabort, men samtidig, hvis det skulle skje, ville jeg syntes det hadde vært greit at sjefen visste hvorfor jeg var lei meg, hadde brukt egenmeldinger/sykemelding e.l.
Gjest Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Jeg snakket med sjefen min i forrige uke (da var jeg nesten 6 uker.) Syns det var greit og fortelle det, slik at hun vet hva som er årsaken hvis det skulle bli noe fremover, f.eks kvalme osv... Godt å få sagt det
kath gutt07 & jente10 Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 jeg måtte si det på jobb når jeg var 5 uker på vei, pga sikkerhetsårsaker. jeg tenker at om det skjer noe, ( eks SA), vil vel sjefen få vite om det uansett.. Det er jo bedre for meg å få andre oppgaver iom at de vanlige arbeidsoppgavene mine kan være til fare for meg og barnet... Så jeg MÅTTE jo sånn sett gi beskjed.
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Er ikke gravid enda. men er innom å leser litt her også. jeg lurer også litt på hva jeg skal gjøre den dagen jeg blir gravid. da jeg jobber i hjemmesykepleien å er innom en del som røyker. endel plasser stinker d røyk når vi kommer inn. å d er ikke alle som tar hensyn å røyker selv om vi er der. Å dette er jo ikke bra når en er gravid. kan jo ikke plutselig nekte å dra til de som røyker uten å fortelle hvorfor. å d er ikke nok å fortelle d kun til sjefen da..Hva hadde dere gjort?
-L-07-1ma-10 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2010 Takk for svar! Kjenner nok på at kan vere greit og informere jobben uansett kva som eventuelt skulle skje! Fekk legetime neste fredag, så no er målet og halde ut til eg har vore der. Det kan bli tøft! Skal ha eit møte kl.08:00 i morgon, og då er kvalmen på sitt absolutt verste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå