Phoenix1 Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg e nå i uke 25+2. Kjenner liv hver dag. Noen dager masse, andre dager ikke fullt så mye eller fullt så kraftige spark el tegn fra den lille. Kan innimellom se at magen beveger seg og det e jo artig da. Så lenge man kjenner noe hver dag, så e vel alt greit e det ikke det...? Eller bør man gjøre noe viss man f.eks. kjenner mindre liv enn vanlig også...?
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Hei... jeg er 26+5 idag og kjenner masse liv... Noen ganger er det stille å da sover hun! Men man skal kjenne liv hver dag nå... Om du en dag våkner opp og begynner dagen å ikke kan huske å ha kjent liv fra den lille skal man ta ett glass med saft (iskaldt) med sukker, for det får den lille til å våkne... Om du ikke kjenner liv innen 30 min. skal du ringe til føden... ) Men om man kjenner litt liv så trenger man ikke det, men man skal kjenne liv hver eneste dag fra nå av )
Phoenix1 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2010 Takk for svar. Skal man alltid kjenne noe innen 30 min etter å ha drukket noe søtt? Eller bare viss det e lenge siden sist man har kjent noe...?
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Det vet jeg ikke for å være ærlig, men jeg leste om dette for en stund siden og sa sto det at om man ikke kjente liv på en hel dag eller man trudde man ikke hadde kjent liv så skulle man drikke iskald saft med sukker, siden dette vekte barnet. går jo an å teste det ut... Selv om du har kjent liv i løpet av dagen... Jeg var på Glukosebelastning idag å tuppa mi sprella iallefall mye etterpå hehe )
Gjest Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 17+3 og kjenner litt oftere enn annenhver dag ca... kjenner to tre dager, og så kan det gå en dag uten at jeg kjenner noe... bekymrer meg absolutt ikke, for kjenner oftere og oftere, og sparkene blir hardere og hardere
<3guttemamma<3 Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Jeg har kjent liv hver dag siden uke 19. Nå er jeg 24 uker, og har kjent så mye liv siste ukene at jeg lurer på om gullet mitt aldri sover:p
Lirgen Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Jeg er 25+5 på vei og må ha verdens mest rolige barn, igår kjente jeg 4 små spark på kvelden, og idag har jeg kjent 3 hittil. (alle var etter kl 19.).. Jeg har både prøvd og spise sukker,drikke saft,brus,sjokolade. Spist meg kvalm på sukker rett og slett, men ingen ting vekker liv i den lille. Må innrømme at jeg blir fryktlig sliten og er konstant urolig når jeg ikke kjenner lillemor i magen. Da hun bare for et par dager siden var aktiv på rundt 30-40 spark om dagen... Men jeg vet liksom ikke hvor mye vits det er å snakke med jordmor eventuelt ringe føden, for så lenge man kjenner noe så er vel det det viktigste? Men "alle" andre som jeg kjenner som er gravide synes jeg har konstant spark og bevegelse.. Men alle svangerskap er nok forskjellige..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Ja....jeg er 19+1 og kjenner _kanskje_ liv....det bobler i alle fall litt av og til...jeg vil kjenne mer! Men det kommer vel. Pøh! Kjente det godt rundt uke 13-14, og så ble det bare stille. Men han var kjempeaktiv på UL, selv om jeg ikke kjente at det var i min mage han turnet så ;-) Men i dag kjente jeg plutselig noen rare ting i navelen og underlivet samtidig. Akkurat som han slo på en streng som var festet der, hehe....virket som det var noe saltogreier han holdt på med...hvis det da ikke bare var rare voksesmerter da... Dere som ikke kjente liv så tidlig, ble det enda lengre for dere å vente for å kjenne det utenpå, eller kom det kanskje mer samtidig?
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Jeg kjente ikke liv utenpå magen før uke 20-21, men hadde mye liv i magen før den tid ) Men vi er alle forskjellige, og noen kjenner det mye tiligere enn andre, og noen seinere... )
mandalay Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Jeg er 18 + 3 og kjenner ikke spesielt mye liv. Har kjent litt kilinger i magen de siste 4 ukene, men veldig sporadisk og ikke hver dag. Tipper det er mini, men jeg trenger flere og kraftigere tegn for å være helt beroliget kjenner jeg... Men det kommer nok snart!
vbu Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Mye! Føles om den lille aldrig sover. Begynte å føle det i uke 17 (hadde sikkert følt det før men visste ikke hva det var). Kjente nesten med engang uten på magen. I det siste har jeg sittet og stirret på magen hvordan den beveger seg når den lille sparker. Fasinerende! Det varierer hvor mye det er. Føles som den går i ca 24 timer og tar seg så nesten pause en hel dag. Er uke 23.
Phoenix1 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2010 Takk for svar damer. I natt kjente jeg masse liv fra lillegutten. Beg. med det samme jeg hadde lagt meg og han holdt det gående stort sett i hele natt. Jeg våknet 5-6 ganger og hver gang va det full fart der inne i magen. Men tydligvis så e det veldig forskjellig fra en graviditet til en annen, fra barn til barn osv. Min e visstnok et skikkelig nattmenneske. Håper det snur seg litt når han blir født da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå