minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 hei mi lille tulle er 4 dager gammel og strever med å suge, er nødt å gi henne flaske med pumpet melk... ho holder tunga som ho skal når puppen kommer inn i munnen men etter ett par tak så vipper hun tunga opp i ganen og suger luft inn i munnvikene. ho klarer dermed ikke få vakum og heller ikke melk. er det noe som kan gjøres med? har fått mange råd på føden og hos hs i dag men hjelper ikke. skjold, smokk på puppen, forming av puppen og diverse ammestillinger er prøvd.... noen tips??
ღMadame_mim ღ Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Slet med det samme når jeg lå på barsel. Ble til slutt nesten helt fortvilet fordi hun var jo så sulten men fikk minimalt i seg. Plutselig på 3 dagen så skjønte hun hvordan hun skulle få ut melk og etter det har alt gått som på skinner. Kanskje jenta di bare trenger litt mer tid? Jeg strøk henne forresten også på kinnet for å få igang sugerefleksen, noe jeg fremdeles gjør dersom hun begynner å ta lange pauser og halvsover. Hun er nå 4 uker gammel.
mammas skatter <3 Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 min lille gutt måtte klippe tungebånde. enkel ig raskt gjort, å d gjør ikke vondt. gjor d på barsel. e grudde me noe forferdelig så e blei ikke med.barnefar blei me. kom opp igjen etter 10 min me baby som va blid. heldivis. han hadde ikke tegn til å ha vondt heller. for r e vel ikke noen nerve der.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2010 jo kanskje ho må ha mer tid, legger ho til før og etter flaska. ho gikk bare ned i vekt selv om jeg fikk masse melk fort. får håpe det kommer seg snart... tungebåndet er fint, de skjekket det på barsel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå