Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg har ei venninne som skal gifte seg i utlandet i julen. Hun ønsker i den forbindelse at jeg skal være forlover, noe jeg selvsagt ser på som en stor ære Og har sagt ja til... Problemet oppstår her; Jeg og min mann hadde spontanabort for noen måneder siden. Min venninne ønsker at vi skal vente med å bli gravide, slik at vi får dratt i bryllupet hennes. Det er en lang reise og det anbefales ikke å reise så langt siste trimester. Vi har derimot sterke ønsker om å bli gravide så snart som mulig, vi har hele tiden sagt at dersom vi kan velge ønsker vi et barn som er født tidlig på året. Men nå ønsker altså venninnen min at vi utsetter graviditeten noen måneder slik at jeg i hvert fall ikke er i siste trimester når hennes bryllup er. Hva tenker dere angående dette?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Jeg tenker at det er ekstremt egoistisk av din venninne.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Joda, jeg ser absolutt den. Men hvordan si i fra på en fin måte, uten å såre henne?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Synes også det er meget egoistisk tenkt ja.. Håper det klaffer snart for deg og din kjære og hadde ikke brydd meg en døyt om hva hun ville tenke. For alt du vet kan det ta litt tid med å få spiren til å sitte også.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Hva med å ikke si noe, og så oooops om det skjer?
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Syns din venninne stiller strenge krav til deg. På hvilket tidspunkt dere ønsker å bli gravide er vel helt opp til dere og ingen andres business. Jeg ville sagt til henne at du har tenkt på saken, men at dere først og fremst ønsker dere et barn, og at dersom det blir sånn at du er forhindret fra å delta i brylluppet pga svangerskap så håper du at hun unner deg det.
Anne-B. Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 At det har hun ikke noe med å mene noe om. Og at du evt. da får si fra om at du ikke kan ha forloveransvaret, siden det er usikkert om du kommer til å være gravid eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Selvfølgelig ønsker hun at du skal komme om du skal være forlover og det virker som om hun gjerne vil at du skal komme og at du skal være forlover. Synes ikke det er egiostisk av henne. Som bruder flest ønsker hun selvsagt at den hun velger som forlover kommer i bryllupet. Om du ikke vet om du faktisk kan komme så burde du si fra til henne slik at hun kan spørre noen andre.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Jeg hadde sagt at det å bli gravid er ikke noe en bestemmer selv, og at dere vil prøve uansett. Om du ikke har mulighet til å fly får hun heller finne en annen forlover.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Selvfølgelig skal ikke dere utsette prøvingen fordi hun skal gifte seg! Det hadde jeg sagt til henne, rett ut, at dere ønsker å prøve så får dere se hva som skjer. Kanskje tar det litt tid, kanskje ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 Det er akkurat det som jeg synes er kjipt med denne settingen. At jeg vet at hun har sååå lyst at jeg skal kommer og være forlover! Jeg har jo kjempelyst også! Men ikke for enhver pris. Planen er jo å dra, har til og med ordnet ekstra lang juleferie i forbindelse med dette. Først nå nylig jeg fikk vite høre at man ikke burde fly så langt siste trimester. Er det noen som vet hvordan det er med lange flyreiser i siste semester? Innenlands er det i hvertfall bare siste 4 uker man ikke får fly tror jeg. Bryllupet foregår på Mauritiuz, så det er ganske lang reise...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Om du kan fly eller ikke må du nesten høre med flyselskapet og sjekke reiseforsikringen din. Og ikke minst se an formen. Hva om du sier til henne at du gjerne vil være forlover, men at du ikke per dags dato kan garantere om du kan komme. Og om det er greit for henne så gir du beskjed i løpet av juni/juli og om hun ikke kan vente så lenge på et endelig svar så får hun velge om du vil ha deg som forlover eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 Jeg skal fly nå snart, er da i uke 28. og bikket 3. trimester. Sjekket opp dette, og hos de fleste flyselskaper får man fly frem til uke 38. Noen få selskaper kun til uke 36. Eneste kravet er en legeattest på at du er i normalt god form helsemessig, altså ikke risikosvangerskap/høyt blodtrykk o.l. Denne legeattesten trenger du fra og med uke 28. Jeg fikk attest uten problem fra min lege, er sykemneldt pga. bekkenløsning, men det er jo ikke skadelig for babyen eller noen risiko for å føde tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå