Gå til innhold

Ventetid på utredning

3*MA

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid måtte du vente på utredning?

Jeg hadde tredje ufrivillige abort i mars. Fikk brev om at de hadde mottatt min henvisning og at jeg ville få en innkalling innen tre måneder. Ikke en time, men innkalling til time!

Er så lei av motgang! Kan ikke noe gå riktig vei?

Vet ikke om jeg klarer å vente helt til utredingen (som da er umennesklig langt unna) er ferdig med å prøve. Arg!

Noen erfaring med dette?

Fortsetter under...

Da jeg skulle henvises til utreding så sjekket jeg frittsykehusvalg.no. Legen min sjekket også sammen med meg da han skulle sende henvisningen, at jeg hadde kikket riktig :)

Jeg er heldig sånn sett og har mange sykehus innen rekkevidde. Tønsberg, Kongsberg, Drammen, Asker og Bærum, Riksen og Ullevål er innen en times kjøretur, så jeg valgte Asker og Bærum siden de hadde kortest ventetid.

Det stod at det var ca. 3 mnd. ventetid der, men jeg fikk time 2,5 mnd etter henvisningen ble sendt.

Om det er flere sykehus i nærheten så er det greit å velge et med lite ventetid :) Bare vær forberedt på å dra dit mange ganger!

Tok blodprøver på forskjellige dager i syklusen, og fikk oppfølging de første 12 ukene av svangerskapet på samme sykehuset, så det har blitt en del turer dit :P

Jeg "hører til" sykehuset Drammen, men har valgt å få utredningen og fødselen min på sykehuset Asker og Bærum. Fikk også førstemann der, og er veldig fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...