Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å få barnet til å sitte i fanget mitt å lene seg i mot meg med ryggen, men hun insisterer voldsomt på å sitt selv uten støtte ikke noe annet enn hendene mine som hjelper henne å holde balansen. Hun er jo bare 3 mnd å da er det vel ikke bra for henne å ha en slik belastning på ryggen ennda?

Hva gjør dere med tett nese til babyen deres på 3 mnd?

Bruker dere vippestol til en baby på 3 mnd? Hvor lenge i gangen? (Også i vippestolen prøver hun å reise seg)

Skrevet

Noen babyer vil bare ikke ligge, syns de får med seg mer når de sitter. Det er jo ikke bra for ryggen å sitte lenge om gangen når de er små. Fysioterapauten sa at det er bedre å ha de på fanget enn i en vippestol. Fysioterapauten vil jo helst at ingen sitter i vippestol. Ved 3 måneder, brukte vi vippestol stortsett når det skjedde noe spesiellt, som når jeg måtte dusje. Bruker den mer og mer, men ikke mer enn 20-30 min. Sitter der når han får mat, når jeg dusjer, også når han er "lei" av å ligge på gulvet.

Jeg har stående nesespray i skapet som er for babyer. Har ikke fått prøvd den ennå(heldigvis)

Skrevet

Vi lot han ikke sitte oppreist i fanget før ved ca 4 mnd, men fysioterapeuten på helsestasjonen sa de kunne sitte på fanget når de selv dro seg opp. Men ville ikke latt henne sitte lenge av gangen.

Knerten har tett nese nå for tiden. Jeg bruker nesespray av saltvann, men funker vel egentlig bare sånn passe synes jeg. Har ikke funnet noe annet som funker heller...

Vi begynte så vidt å bruke vippestolen litt ved 3 mnd. Mulig jeg er litt i overkant forsiktig, men jeg bruker den ikke mer enn absolutt nødvendig. Det er stort sett kun til mat (fast føde), dvs ca 15 min av gangen. Flaske får han i fanget. Har også vippestolen ganske langt bakoverlent.

Jeg sliter nemlig selv med dårlig rygg og er kanskje derfor jeg er så forsiktig med Knerten og ryggen hans. Men mageligging styrker ryggen til babyene.

Skrevet

morsmelk funker vel greit på tett nese

Skrevet

Vår lille likte ikke å ligge i fange når hun var så gammel, så vi la henne styre dette selv. Fysioteraputen hennes så heller ikke noe på det.

Vår har tett nese heletiden (fikk beskjed om at hun vokser det av seg) bruker bare saltvannsløsning... av å til mm.

vår satt i vippestolen så lenge hun orket, de sitter jo ikke akkurat rett opp å ned i den.

Skrevet

Ups... Vi har brukt vippestol nesten siden fødselen. tror han kan ha vært ca 3 uker når han prøvde den første gang... Men den kan justeres, så han sitter ikke rett opp og ned i den. Men han satt aldri lenge.

Nå er han 11 uker å vi bruker den mer. Men Sitter ikke lenger enn 20 min. Skriker han uten at han er sulten, er det faktisk bare vippestolen som hjelper...

Skrevet

har du prøvd å ha henne "stående" med ryggen lenende mot deg? så har du en arm under rompa og en over magen.... vanskelig å forklare, håper du skjønner.

finnes saltvannsspray som heter otribaby du kan bruke. finnes på vanlige butikker trur jeg. når jenta mi var 4mnd var hun supertett. da hjelp det ikke med saltvann, da brukte jeg en jeg kjøpte på apoteket. kan brukes på barn INNTIL 2 år. dama på apoteket sa at det anbefales ikke å bruke til så små barn, men den finnes. kan vel ikke være SÅ skadelig da...

jeg brukte bare vippestol når hun ble større å skulle få mat. når jeg dusjet lå hun på stellematta på gulvet på badet. når hun ble større lå hun på et teppe på badet. når vi spiste middag og hun ikke ville være på gulvet lå hun på bordet faktisk. vi passet selvfølgelig alltid på slik at hun ikke ramlet utfor.

Skrevet

Ikke så lett å holde de igjen, men en liten stund kan vel ikke skade om hun vil det selv? Akkurat slik var min jente også, og hun er veldig tidlig ute med alt mulig. Kiropraktoren min sa de er så forskjellige alle babyer, men hvis de prøver på det selv er det greit en liten stund. :)

Vi har alltid brukt saltvannsdråper til lillegull. Det funker bedre enn sprayen pga det kommer mer innover i nesen eller hva jeg skal si. Mer innover i alle kanalene. :)) Prøvde spray, sånn otribaby, men da var hun fortsatt tett i bihulene liksom.

Vi har brukt vippestol til henne fra hun var 2 uker, selvsagt ikke så lenge av gangen, men det er fordi det var 3 funksjoner på stolen, babybjørn hadde vi. Så den laveste ligge funksjonen brukte vi fra 2 uker. Da lå hun, ikke satt. Kan ikke skjønne det skal gjøre noe. Når hun ble større gikk vi opp til en litt høyere funksjon og nå er hun 10måneder og hun bruker den høyeste.Har aldri sittet lenge i den av gangen, og nå vil hun ikke sitte der mer. :) Brukte den alltid når jeg skulle dusje, hun skulle spise før hun kunne sitte, og når vi skulle spise. Når hun var liten vippet vi henne forsiktig når hun hadde vondt i magen eller skulle sove. Så den stolen har vært gull her i huset. Men det spørs jo hvilken stol du har. Den fra babybjørn er fra 2 uker pga den liggefunksjonen. :)

Skrevet

Da poden var rundt 3mnd ville han også bare sitte i fanget ikke ligge å slappe av, men han la seg ned selv når han hadde sittet en liten stund. Vi lot han sitte. De sier ifra når de blir slitne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...