Gå til innhold

hva bruker dere barnetrygda til da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange av oss minner det sterkt om luksus at man kan avse kanskje 2-3.000 hver måned til sparing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, ser poenget ditt, det fins sikkert mange som sliter.

Men vi lever altså ikke i luksus, syns bare at sparing er meget viktig. Jeg kunne glatt brukt de pengene på klær eller litt dyrere mat, men velger å spare.

Skrevet

Bleier, mme, grøt, melk, brød, klær, sko, middag, frukt osv... Alt som mine barn måtte trenge.

Skrevet

Barnetrygden går til det store pengesluket hver mnd, men fordi jeg har byttet bank og får lønna inn på en "ny" konto, og har behol.dt den gamle kontoen hvor barnetrygden kommer inn, har jeg sånn sett en "egen" konto til barnetrygden. Og det er på denne kontoen e-fakturaene til barnehage og sfo kommer, så dermed går barnetrygden fast rett ut igjen til betaling av dette hver mnd. Passer fint da barnetrygdsen kommer i slutten av måneden, og barnehage og sfo regningene forfaller den 1 :)

Skrevet

Det går rett inn i husholdningsbudsjettet. Og i dette budsjettet handler vi bleier, barnemat, leker og klær. Så det går uansett penger til ungen.

Nå har vi egentlig grei økonomi, så har tenkt å sette halvparten av barnetrygda inn på sparekonto. Da kan vi ta ut fra den kontoen når ungen trenger noe dyrere, så vi kanskje ikke har råd til der og da. For eksempel en ny sykkel, ski-utstyr, fjellutstyr, til skoleturer og lignede.

Skrevet

Fylla selvfølgelig, hva annet er det å bruke penger på, merkelig spørsmål sier nå jeg

Skrevet

Bestiller fastfood, kjøper inn øl og sprit og sender barna til svigers!!:-))

Skrevet

Her spares barnetrygden, inn på hennes konto.

Skrevet

Sparer i fond som lille skal få når han skal studere/kjøpe leilighet osv..

Skrevet

Bruker den ikke til noe spesielt, går inn i husholdningsbudsjettet. Men bruker garantert pengene på barna, ikke noe tvil om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...