Gå til innhold

hva bruker dere barnetrygda til da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer etter jeg leste, hva dere gjord med pengene dere fikk i dåpen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte meg brudekjole. Kom an! Gje gass!!!

Skrevet

De går selvfølgelig rett inn i det vanlige husholdningsbudsjettet. Er jo ment å dekke ekstrautgifter ved å ha barn.

Skrevet

Får dobbel. Pappaen og jeg er helt enige om at de går inn på konto til våre to fadderbarn.

Ka gjør du med den?

Skrevet

Setter den inn på en egen konto, og bruker av de pengene når junior skal ha noe. Klær, utstyr, større leker osv.

Veldig kjekt!

Skrevet

Putter på sparekonto og kjøper f.eks vaskemaskin e.l når den går til hel....

Er heldige og er ikke avhengig av b.t for at økonomien skal gå rundt fra måned til måned. Har spart ganske mye og vi har allerede vært på ferie en gang for barnetrygden :-)

Skrevet

Hadde vært lurere med dagspils. Det hadde vi fått drukket opp barnetrygden hver mnd;)

Skrevet

Brukes nok i den vanlige husholdninga. Men på sikt så ønske vi jo å sette det på kontoan t ungan.

Skrevet

De går direkte inn på sparekonto. Så den kontoen vokser pent :) Og hvis vi ikke får bruk for pengene, skal gutten få dem mot kjøp av leilighet.

Jeg har hørt flere som har sagt at disse pengene SKAL brukes i husholdningsbudsjettet. Hvem har sagt dette?? Når alle med barn, uten forbehold, får disse pengene så kan de vel brukes til akkurat hva man vil?

Skrevet

de går rett inn i husholdningsbudsjettet..

Skrevet

De kan selvsagt brukes til hva man vil, avhengig av ens økonomiske situasjon totalt sett. Det mange reagerer på, er at noen ser på det som mer høyverdig og det eneste rette å sette disse pengene inn på barnas konto.

Skrevet

Egen konto til klær og utstyr han trenger

Skrevet

Leste ikke spørsmålet helt rett jeg :)

Selvfølgelig må pengene brukes der de trengs, det gjelder da vel både dåpsgaver og barnetrygd.

Men det er nok mange som ikke merker at barnetrygda kommer inn hver måned og bare lar det gå med i det store sluket. Dette ville skjedd med oss også, hvis det ikke ble direkte overført til sparekontoen. Vi ser ikke pengene, og så langt har vi klart oss greit uten dem. Mnge som kunne skjerpet seg der, tror jeg :)

Skrevet

Barnetrygda går inn på en egen konto. Bruker pengene til ting småen trenger..som klær og utstyr. Helt genialt!

Ikke at det er nok til å dekke alt han trenger, men noe av det. Så kommer godt med. De gangene han ikke trenger like mye så er det bare å spare.

Skrevet

Den forsvinner inn i det store pengesluket som er vårt daglige forbruk av mat, hygieneprodukter, regninger og klær:)

Skrevet

Barna våre trenger stort sett det samme som oss voksne, altså mat, klær, strøm, transport, bolig osv. Barnetrygda går dermed rett inn i husholdningsbudsjettet. Penger er penger, det er ikke noe spesielt med disse barnetrygdpengene.

Skrevet

Barnetrygden går rett inn på forbrukskontoen så den går til husholdningen som alt annet, men sparer mer enn tilsvarende dobbel barnetrygd i mnd. så er absolutt ikke avhengig av den.

Skrevet

Barnetrygden er faktisk adressert til moren, som gjerne er den som gjør de daglige innkjøpene. Pengene er ment å dekke de ekstrautgiftene man automatisk får straks man har barn, og er selvfølgelig ikke ment å gå til barnas sparekonto.

Skrevet

Barnetrygden (er i utgangspunktet til mor) går i det store sorte hullet som heter utgifter.

I posten utgifter ligger alt fra regninger til leker/ferier så barna nyter godt av disse pengene. Blir det noe igjen ved mnd slutt går dette inn på barnas sparekonto.

Skrevet

BT brukes selfølgelig til det den er ment!

Skrevet

her går barnetrygda rett til sparing, jeg sparer slik at ungene alltid kan få det tingene de trenger når det blir større sånn som komfen, gode vinter klær, nye leker og når de vokser trenger de altid litt mer voksent rom.

HI

Skrevet

Sparer både dåpspenger og barnetrygda. Dette er den enkleste måten å gi barna startkapital i fremtiden.

Skrevet

Sikkert den "enkleste" måten hvis man har så romslig økonomi at man faktisk har råd til å ta seg en sånn luksus.

Skrevet

Haha, vi lever i ingen luksus, men syns at sparing er viktig og dette er faktisk en enkel måte å spare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...