Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Forteller han da hele sin bakgrunn, jeg går ut med en mann som mistet firmaet sitt for to år siden, og hadde masse igjeld.. Han har vært ærlig om det og fortalt hvor mye han skyldte.. Jeg har sjekket dette opp og det stemmer.. Men jeg er redd for han er ute etter å svindle/ gjøre livet hans lettere ved å væe sammen med meg, jeg har ikke mye penger men jeg har sikker framtid osv. Så har vi snakket mye om å gjøre ting sammen, vi har felles drøm om å starte opp en webshop osv. Men nå er jeg redd for at han er ute etter å gifte seg med meg bare sånn han kan få muligheten til å starte business for seg selv osv? Hvordan vet jeg han er ærlig med meg??
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Hvis informasjonen han oppgir er riktig så er det veldig liten sjanse for at han forsøker å svindle deg, vil jeg tro. MEN siden noe opplagt forteller deg at alt ikke stemmer så gjør du nok rett i å være skeptisk. Han kan ikek gifte seg til at du overtar gjeld. Kreditor har ikke mulighet til å ¨gå på ektefellen for å inndrive gjeld. Hvis det blir slik at dere starter firma må du være veldig forsiktig, ikke ha et solidarisk ansvar for firmagjeld, men hver deres del. Ellers kan du fort få mer problemer enn det er verdt. Håper du finner ut av det eller blir trygg på ham da:) Det går jo an å ha vært uheldig uten at man selv er noe dårligere menneske av den grunn:)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 For vi begge har jo snakket mye om å gifte oss og sånnt, vel fordi vi er utrolig forelsket i hverandre, han er en fantastisk mann på alle måter, vi har det utrolig bra sammen og han er så snill med barnet mitt.. Så nå planer vi om å flytte inn sammen, vi har begge blitt enige om å være svært økonomiske pga hans fortid og at vi begge har lyst å bygge oss opp og jeg studerer osv. Han har et stabilt jobb, bra inntekt og er salgsdirektør.. Så jeg vet ikke om han har alt betalt ned "gjelden".. Alt jeg vet er han solgte huset til sin søster for å kunne "beholde" det.. Og det skapte litt problemer ettersom han solgte for mindre verdi osv..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Snu deg og løp, se deg aldri tilbake.! Mitt eneste råd. Er det dette du vil tilby barnet ditt? En usikker fremtid med en mann som driver med snusk og fanteri?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Hvordan kan jeg bare snu meg å løpe og aldri se meg tilbake? Er det riktig å dømme han, stikke av før jeg vet hele historien? Så han er en usikker mann som driver på med smusk og fanteri som... ?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Aha, for at kreditorene ikke skulle få fatt i det..Kan jo få et rettslig etterspill det ja. Det at det i det hele tatt er lovlig med en selskapsform som gjør at de som forsøker å skape noe kan bli gjeldsslaver resten av sitt liv er helt utrolig. Mange ofre for denne organisasjonsformen er nedslitte alkoholikere og gjeldsslaver noen år etterpå, og går på sosialen siden kemner med loven i hånd kan komme og ta hele lønninga di etterpå . Og mange uvitende folk er dømmende mot disse...Men om han har jobb nå og stabil økonomi så er han nok resurssterk og heldig. Det er ingen grunn til å råde deg til å løpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå