ellen-propellen Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg er livredd for krybbedød. Nå ligger mini ute i vogna og sover, og jeg er borte og pirker på h*n hver time.Minst! Flere som meg her inne?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Ja, i begynnelsen var jeg helt ekstrem. Jeg var å sjekka hele tiden, og noen ganger var hun så stille at jeg ikke kunne se at hun pustet en gang. Jeg pleide å fukte fingern og legge den under nesa på ungen, da kjente jeg om det kom pust ut. hehe:) men noen ganger kjente jeg ingenting og jeg måtte pirke litt Nå er hun 6 mnd, så nå kan det gå noen timer før jeg sjekker.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Nei, det er veldig sjeldent, men jeg tror jeg er langt under gjennomsnittet bekymret for krybbedød. Gjorde det litt med vesla etter en episode da hun var helt liten og sovnet på magen på et teppe like ved meg og plutselig virket helt livløs. Måtte til slutt "riste" litt i henne og da trakk hun pusten, fikk meg en liten støkk da og var litt skvetten når hun sov de første ukene etterpå (og aldri mer på magen! ikke før hun snudde seg selv), men ellers kan hun sove ute i timesvis uten at jeg sjekker henne. Tror likevel at de fleste er som deg, vet noen av venninnene mine oppgjennom synes jeg er rar som er så lite bekymret, hehe...
abella Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Nei det kan jeg ikke for han våkner så lett og det skal ikke mer enn litt pirking så er han lys våken! :-) Var litt bekymret for krybbedød da han var nyfødt, men ikke så mye nå lenger, sjekker han aldri på dagtid. Men han har sovet hele natta gjennom uten nattmåltid (over 13 timer), og den natta sov jeg dårlig for å si det sånn!
Lemonia Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Nei, det gjorde vi aldri. Og ¨når han var lagt for natten så vi heller ikke til ham annet enn når vi selv gikk og la oss.
♥Nemi♥ Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Den første uka fuktet jeg fingeren min, og holdt den under nesa hennes. Men fra uke 2 begynte hun å lage så masse lyder, at det høres ut som et naturprogram:) Meget fornøyd med det.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 legger bare hånda på han så jeg kjenner han puster.. er fortsatt hysterisk å i løpet av en 2 timers lur, har jeg nok sjekket 6-7 ganger at han puster... å han er 9 mnd... så er nok litt hysterisk,. men er bare meg å ei venninne jeg vet, er sånn ennå..de andre er litt mindre hysterisk... men alle er forskjellige...
MammanTilEmma❤ Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Ja, veldig ofte de første mnd. På sykehuset fikk jeg nesten ikke til å sove for jeg måtte bestandig opp av senga å se på henne at hun faktisk pustet:)) Men nå mer sjelden, hun sover aldri mer enn 1 time av gangen på dagen.. sover hun lengre går jeg ut å tar fingeren min borti leppa hennes for å se om hun lever... på kvelds så sjekker jeg bare når jeg hører lyder fra rommet, å når jeg går å legger meg.
Gjest eelis+kian Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Aldri. Hvis jeg blir bekymret hører jeg bare etter pusten hans :-)
elma82 Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Sjekker han ganske ofte når han sover på dagen, men det er fordi han har en tendens til å dra teppet opp over ansiktet. Så må bare passe på at han får puste. Og så sover han rett utafor verandadøra, hvor jeg går forbi hele tida, så da tar jeg like greit en titt. Men er ikke noe særlig bekymret for krybbedød lengre. Nå er han 6 mnd og føler at "faren er over". Men sjekker han noen ganger på kveldstid før vi legger oss likevel.. I begynnelsen sjekket jeg hele tida, og var veldig bekymret. Men han lagde - og lager - masse lyd når han sover, så trengte ikke pirke borti så mye. Hvis han var/er helt stille legger jeg bare hånda på brystkassen og kjenner at han puster.
milk Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Var også veldig redd for krybbedød, men kjøpte "Babysence" så var det problemet løst:) Plater under madrassen som registrerer hvis barnet slutter å puste. Hvis barnet slutter å puste, så går det en alarm. Veldig fornøyd, og trenger ikke bekymre meg mer:)
Gjest Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 kjenner meg så igjen her, har skjerpet meg litt nå da, men i begynnelsen sjekket jeg han ofte, så på magen at han pustet, hadde vekkerklokke på om natten for å sjekke han, jepp hysterisk førstegangsfødende. nå sover jeg uten vekkerklokke, og jeg sjekker han ikke så aaaaltfor ofte når han er lagt for kvelden, hihi, bare sånn innimellom. jeg synes at hvis det får meg til å føle meg mer trygg, så er det på sitt rette at jeg gjør det!
morromor Skrevet 23. april 2010 #13 Skrevet 23. april 2010 hehe, sånn var jeg å. men kjøpte babysense pustealarm, det hjalp faktisk litt på nervene (-; Helsesøster sa at dette var bare noe dyrt tull jeg ikke trengte, men hun om det.. En gang opplevde jeg faktisk at den blinket rødt en gang og da hørte jeg lille ta et langt innpust rett etterpå så da hadde nok hun holdt pusten noen sekunder for lenge, de gjør jo det de små av å til. Men de puste alarmene funker iallefall og jeg har hatt mange flere bekymringsløse netter etter jeg kjøpte den..
Rampongi Skrevet 24. april 2010 #14 Skrevet 24. april 2010 pirker ikke borti henne, men sjekker henne før jeg legger meg. Sjelden jeg sjekker på dagtid, men innimellom går jeg inn på rommet hennes og sjekker. Om jeg ikke ser at hun puster kan det henne jeg stryker henne over håret eller noe, da rører hun som regel litt på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå