Gjest Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Noen andre som har problemer med å få babyene til å spise maisgrøt? Jeg bruker den sorten som skal blandes ut i MME, og hver gang jenta får den så kommer det noen grimaser som det nesten lyser "æsj" utav, eller ser ut som om hun vil spy. Litt rart forklart kanskje, men det ser virkelig ut som om dette absolutt ikke er noe godt. Hun er sulten, nettop fått bleie, og har gapt som bare det tidligere. Hun ser ut omtrent som vi ville sett ut om vi spiste noe som var for surt, eller som jeg ser ut når jeg spiser lammekjøtt... Hvilken grøt bruker dere? Utenom hvetegrøt, dårlig erfaring med den fra første mann. Veeeeeeldig sjeldent bæsjebleier med den =S
Gjest eelis+kian Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Men SPISER hun da? Gutten min lager også mange morsomme ansikter når han spiser, særlig når han får smake noe nytt. Han får også frysninger, og hvis maten er litt klumpete hender det han brekker seg. Men han spiser og svelger, og da gjør det ingen ting at han lager ansikter og gir uttrykk for at det er æsj. Hadde han ikke villet ha, hadde han gitt tydelig beskjed i form av vræling. Han ville ikke ha maisgrøt i begynnelsen, og da gav jeg han avokado og banan-mos blandet med mme. Det gikk ned på høykant, selv om han laget grimaser av det og. Etter et par uker prøvde jeg med grøt på nytt, og da spiste han det uten problem.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Mesteparten havner på utsida i motsetning til hva det gjorde før. Da gikk alt ned! Moste du banan og avokado selv da eller?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Lillemann her liker alle grøttypene som er fra 4 måneder. Men det kan hende en dag at han ikke vil ha. Noen ganger hjelper det og blande i litt fruktmos eller sviskemos. Har du prøvd risgrøt da?
Sistah*G07*J09* Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 ingen av mine små har heller ikke likt maisgrøt, så med førstemann ventet vi med grøt til han ble 6mnd, da fikk han hvetegrøt med frukt (tror det var det i den). med snuppa som forøvrig bare er 5mnd er det risgrøt med banan som går ned på høy kant hun spiser også middag hver dag, å hun har 2-3 bæsjebleier hver dag
Mamma´n til lillemor Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Her begynte vi med risgrøt, med stor suksess. Skulle prøve maisgrøt noen uker senere, og det var uaktuelt. Den liker hun ikke. Og jeg skjønner henne godt, jeg. Den smaker jo død....
Vannmann35 Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Maisgrøt er gyselig, så det skjønner jeg godt at hun ikke liker... Prøv å skrap banan og avocado med skje - det kommer hun nok til å like :-) Prøv også risgrøt og hirsegrøt.
Miss Honey Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 likte aldri maisgrøt, har bare brukt vanlig hvetegrøt
ROFL Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Min ville bare ha maisgrøten om den var blandet med mm. Og jeg holder med ham i at det smaker død og bedervelse med mme.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Hei alle sammen, endelig så jeg svarene ;-) Har prøvd med risgrøten nå til kveldsmåltidet, og hun spiste som en gal og sprella så veldig i vippestolen at hun gynget gjennom det hele omtrent. Jepp, hun blir _skikkelig_ lykkelig når hun er fornøyd =p Jeg syntes også at maisgrøten smakte jævlig egentlig, for å ikke snakke om konsistensen =S Tydeligvis følte lille lykketrollet vårt det på samme måte ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå