mams1979+2små Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Skal ha en del 3-4 åringer i barnebursdag snart. Skal blant annet servere gele. I den forbindelse lurer jeg på et par ting da: Hvor lenge før kan jeg lage gele? (skal bort dagen før, går det greit om den står 2-3 dager i kjøleskap?) Og forslag til hva jeg kan servere i? Tenkte en skål e.l til hver.. (plastglass,pappkopp,glass eller? Gode forslag? Håper på litt hjelp her...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Jeg lager den som regel dagen før, har den i gjennomsiktige plast-drikkeglass. Sånn ca halve glasset, slik at det blir plass til vaniljesaus på toppen:-) To-tre dager før tror jeg kan bli litt lenge, men maks to dager i såfall.
Nagilimia Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Det bør gå bra. Jeg pleier å ta to forskjellige farger i gjennomsiktige plastglass. Det første laget lager jeg den ene dagen setter dem på et brett og skjevt i kjøleskapet, og det andre laget har jeg oppå den skjeve gelen den andre dagen. Da står de rett i kjøleskapet. Får veldig mange komplimenter av barna for kul gele. Veldig pratisk med glass!
mams1979+2små Skrevet 14. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2010 Ok, takk så mye for svar:) Da får jeg lage de på morra`n da kanskje, det tar jo ikke så lang tid. Bare greit med alt som er klart:) Mener du sånne engangs - plastglass? Må ha det inn med teskje jeg serru:)
Ksenia & Anjem Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Vi lagde geletog. Kjøpte store pakker med ferdig gele som vogner, hadde ballerinakjeks som hjul. Imellom vognene hadde vi marshmellows (hadde tannpirkere inni så de satt fast) Pynt var krokanrull, sånne paraplygreier og nonstop
Ksenia & Anjem Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Fant et bilde på google som lignet: http://img249.imageshack.us/img249/5571/tog3jg6.jpg
Nagilimia Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 og må bare foreslå at du lager den selv, for den ferdige gelen til piano er ikke i nærheten så god som den man lager selv (hilsen en ivrig gele elsker).
mams1979+2små Skrevet 14. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2010 Takk for mange gode svar:) Bare å komme med flere kreative innspill til bursdagsfeiring...
erteposen + 4 Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Dagen før tenker jeg. Gele tar jo lett smak og endrer litt farge om den står. Vi har laget geletog og det var populært. Det er jo noe griseri uansett:) Smågodt som har stivnet i gele t.d. krokodiller likte mine.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Jepp, engangs plastglass, rett i søpla når vi er ferdige:-)
elskerlivet Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 vi hadde brebursdag her sist fredag, lagde gelèen på torsdag, jeg lager også i engangs plastglass, litt over halvfult, genialt å bare kunne kaste etterpå, også slipper de å grise til fatet sitt med saus når de sikkert skal ha kake også på det..vu har fortsatt noen glass gelè igjen og de er liiiike gode enda, så du kan trygt lage de noen dager før.
elskerlivet Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 et anna godt tips til bursager er i forbindelse med gaveåpning, ofte blir det til at de pakker opp etterhvert som barna kommer og hiver papiret til alle kanter og mister oversikten over hva de har fått av hvem, her begynte jeg for flere år siden med en lur ting, og nå er vi ikke i en bursdag hvor det ikke blir gjort på den måten. Alle barna sitter i en ring med pakken de har med seg på fanget, bursdagsbarnet snurrer en flaske som i "flasketuten peker på" den som flasken peker på gir gaven sin til bursdagsbarnet som åpner, alle får se også snurrer den som netopp gav sin gave flasken, osv... slik får man også gaveåpningen til å bli en lek og en god start på bursdagen, er det barn som ikke kjenner hverandre i bursdagen tar vi også en kort presentasjon av navn i denne ringen!! ¨ Lykke til med feiring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå