Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Har satt meg som mål å lage så mye som mulig selv til den lille, og har egentlig kommet godt igang. Vil veldig gjerne gjøre ting så personlig som mulig, derfor tenker jeg å lage gardiner, sengetøy, beskyttelse rundt sprinklene, ammepute osv osv selv. Er ferdig med et gulvteppe samt en uro. Noen andre som tenker det samme, og da har tips til hva mer som er nyttig og kan lages istand selv??
doble<3<3 Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Snøggel Bøggel - en dynepose.. dette har jeg lyst til å lage, syns bare de er såå søte.. ellers skal jeg snart begynne å strikke et liggeunderlag til å ha i vogna (strikke-så tøve det i vaskemaskinen).. masse fine farger å velge mellom så gleder meg skikkelig.. mamma har strikket masse klær og tepper, nå er hun ferdig med det meste til en så bare en igjen siden det plutselig ble dobbelt opp =) masse lykke til med prosjektene dine =)
Smurfeline87 Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 ooh, vet ikke helt hvorfor jeg trykket på anonymknappen, det var ikke meningen Hihi, visste ikke hva det var jeg, men de så jo kjempesøte ut!! Satse på en sånn jeg også tror jeg. Tovete saker er jo så supervarme og deilige, så det er jo en kjempeidé! Ååå to stk, så heldig du altså jammen så kjekt!!! Ønsker deg masse lykke til også!
Gjest mphs Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Om du er flink til å sy kan du jo prøve deg på en stelleveske. Jeg har sydd mange vognposer også til vinteren "a la voksi" og andre med forskjellig stoff typer. Har en i ull også. Jeg har sydd seat insert som jeg bruker i vognen på sommeren når det er for varmt for lamme fellen(ja jeg syns det blir for varmt med den på sommeren selv om de sier den er varmeregulerende:o)) Strikke mye klær og noen tepper. Sy forkjellige poser til oppevaring av klær og ting. Sy bleiepose. Jeg har sydd noen som ligner på disse, men jeg har sydd tversnitt nederst på posen slik at den er litt videre. Slik som de nederste på siden UnePune har foresten flere oppskrifter på ting som er kjekt å ha. Kommer ikke på mere akkurat nå og skal på jobb. http://juneaakre.blogspot.com/2010/01/mnster-bleiepose.html
Smurfeline87 Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Så kjekt med så fine svar!!! Stelleveske er kjøpt inn i samme stoff som vognen, men for dere som lurer på å lage selv så går det nok helt fint. Har sydd en selv, til baby born riktignok, men er akkurat som en vanlig bare litt mindre Og tusen takk for gode tips!! Synes det er så mye artigere å lage ting og tang selv, blir gjerne satt litt mer pris på også Ellers er jo slikt veldig fine gaveidéer også!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Hvordan uro har du laget da? Holder på med en selv, men klarer ikke helt bestemme meg for hvordan den skal bli, blir liksom ikke helt fornøyd... trenger litt inspirasjon!
Smurfeline87 Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Jammen så kjekt da! Jeg har sydd en i perler jeg da så er kanskje ikke for alle idet det tar enoooormt med tid, men det er jo masse artig som kan gjøres om du ikke har allverdens tålmodighet. Vurderte å kjøpe noen små bamser (5 stk ca) og feste med et fint bånd på enten er ring eller trepinner (bundet sammen i kryss). Går også an å lage artige figurer etc. i noen flotte sterke farger så får du den enda med personlig Det jeg kom på i farten hvertfall!! Hva tenkte du deg da??
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Har sydd noen hjerter og fylt med vatt, tenkte å bruke litt store treperler på snorene, og rosa sløyfebånd. Men hjertene blir liksom ikke så fine, symaskin er ikke min beste venn!
Smurfeline87 Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Men så koselig da!! Har du laget en søm fra rettsiden av etter du har vrengt hjertet? Synes ofte det gjør mye på fasongen
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 17. april 2010 #10 Skrevet 17. april 2010 Har vrengt de, får nok bare øve meg på noen fler før det blir endelig resultat tenker jeg, øvelse gjør kanskje mester, hvis ikke tålmodigheten tar slutt først! Akkurat søm er ikke min sterke side, men har ingen andre gode idèer til ting å ha på en uro heller, som man kan lage selv. Har egentlig elefanttema på rommet, så hadde vært moro å få til enkle elefanter av noe slag, men det klarer jeg nok ikke sy. Mulig jeg bruker finèr og skjærer ut elefanter i det, hadde kanskje vært både enklere og finere Har du bilde av den du har laget eller?
Smurfeline87 Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Aha, men så søtt med masse elefanter! Hva med å få fatt i litt tykk grå filt, så klippe ut et omriss ala disse forholdsvis enkle elefantene her: http://rlv.zcache.com/baby_elephant_stickers-p217748707517899520qjcl_400.jpg http://www.papirplaneten.no/images/artpreview/baby_elefant1.gif Og så bare sy stikninger eller brodere for hånd de sorte strekene sånn at ansikt, armer og ben blir synlig? Kan jo også bruke forskjellige farger, trenger jo ikke bare være grå Så om du speilvender tegningen så er det mulig å feste to med "ryggen" mot hverandre tilslutt så blir det elefanter i begge retninger Ellers høres jo finér kjempe ut! Uansett masse lykke til! Har ikke tatt bilde enda, men kan godt legge ut senere når jeg får tatt noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå