olebrum78 Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Hvordan er arbeidsfordelinga hjemme? Og synes dere det er greit med 60% Kjenner jeg er helt utmattet for tiden. Virkelig ingen energi, trøtt og sliten.. Jeg henter og leverer barna, gjør stort sett det meste i huset siden jeg er mest hjemme, lage rmiddag og følger opp lekser... Jeg har jo bare 60%, men mer enn nok synes jeg med en mann som jobber mye!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Jeg jobber 60 %, har to barn under 3 år. Jeg henter og leverer og gjør mye hjemme, alt av klesvask, rydding, utstyr til barna, mat og matinnkjøp. Men vi har vaskehjelp annenhver uke, så jeg slipper unna en del husarbeid. Mannen gjør stort sett bare ting med bilen og tyngre ting (snømåking og gressklipping etc.) Han jobber også mye og reiser en del. Jeg synes det fungerer kjempefint, men det gikk ikke å jobbe 80 %. Blir sliten jeg også, men føler jeg har tid til mye. Kunne ikke tenke meg å jobbe mindre, for da tror jeg at jeg ville følt meg mer "utenfor" på jobben. Nå jobber jeg 4 dager i uken, og føler jeg får gjort en del! Men det kommer jo selvfølgelig an på hvor mange barn du har og hvor gamle de er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå