Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 om å legge til soyais og risis til sortimentet, for oss allergikere. Andre med/barn med melkeallergi? Hadde dere kjøpt sånn is fra Isbilen?
Tøvsjura Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Kjempefint forslag! Hadde absolutt kjøpt dette til mine barn (dersom de ville spise det da) :-)
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Så bra! Var egentlig ikke meningen å være anonym her da :-) Vi bruker i hvert fall soyais mye, hadde så klart vært mer lettvint å få det levert utenfor porten:) Sender kanskje link til denne, hvis det kommer flere positive svar.
Tøvsjura Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Det må du gjøre ;-) Hadde jo vært suverent for barn og voksne med melkeallergi! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Nei, for mitt barn har melke- og soyaallergi...Og egg. Skal man selge is til allergikere må man ha en type uten typiske allergener som nøtter, egg, melk osv. som flest mulig allergikere kan spise.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Skal du nekte de å selge melkefri is fordi det finnes noen som er allergiske mot alt?! Dummeste jeg har hørt. Det MÅ være mulig å selge is uten melkeprodukter uten å samtidig måtte finne opp en is uten noen ingredienser i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Jeg har ikke nekta dem noen ting jeg. Hun spurte om vi ville ha kjøpt sånn is, og jeg svarte nei. Skal det være noe marked for en is som skal kunne selges til allergikere bør den kanskje favne flere enn bare melkeallergikerne.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Jeg har også et barn som ikke reagerer så bra på soya, hun får risis. Er du sikker på at det er egg i risis og for eksempel havreis? Selvfølgelig er det best å ha typer som kan dekke over de fleste allergiene:-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Nå har ikke jeg ett barn med melkeallergi, men en samboer.. Så vi hadde nok kjøpt soyais, risis eller tofuis om isbilen hadde det.. Heldigvis så har de begynt med litt allergivennlig is på Coop Obs, greit alternativ til isbilen om man har dem i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Nå har jeg også sendt inn forslag til Hjem-is. Jeg spurte om de kunne lage en luftis. Den kan nemlig alle spise.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Ville heller sende dem forslag om å kutte ut hele dusteopplegget med å kjøre rundt og forurense og bråke helt unødig. 99 pst. av befolkningen har en butikk eller to eller tre i gangavstand fra boligen, og har ikke noe behov for den "tjenesten". Er drittlei av den evige klokkekiminga og kjøringa inne på gangveier, hvor det kun er tillatt å kjøre for flyttebiler og ambulanser.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 Nå skal jeg i hvert fall sende link til denne tråden altsåååå..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 Hvor har du det fra at 99 prosent av befolkningen har en butikk i GANGavstand??? Benytter meg kanskje av isbilen en gang i året, så ville vel ikke blitt noe stort savn. Men ærlig talt. Mange av oss har lang kjørevei til butikken, og må planlegge handling i forbindelse med reise til eller fra jobb, så isbilen er grei å ha den på en varm sommerdag. Vi har ikke barn med melkeallergi, men har flere alergikere i familien, og ville nok prøvd allergi-vennlige isvarianter om de var tilgjengelige:)
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 14. april 2010 #15 Skrevet 14. april 2010 Du med barn som ikke tåler egg og soya +, du kan trygt kjøpe både risis og havreis, bare så du vet det! Nå skal jeg slutte å mase om is. Et meget godt forslag synes nå jeg;-), men Hjem-Is har ingen umiddelbare planer om dette, og det tolker jeg som et greit nei. Så det! Takke oss til saftis:)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #16 Skrevet 14. april 2010 Jeg syns det var et kjempebra forslag!!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #17 Skrevet 14. april 2010 Men det foreslås jo også ris-is! Så da er jo alt i orden!
Ranveig R Skrevet 14. april 2010 #18 Skrevet 14. april 2010 Joda, eg hadde nok muligens kjøpt det til jenta vår om isbilen hadde stoppa her. Men ca 50% av isen er uansett saftis som dei aller fleste tåler, så det har ikkje vore noko savn. Kjøper ellers ris-is på ICA, må jo dit for å kjøpe havremelk og soyayoghurt, så ser ikkje problemet med å ta med is i same slengen.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #19 Skrevet 14. april 2010 Det er jo ikke alle butikker som har de produktene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå