ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Hvis jeg tar ferie samtidig med fedrekvoten (han tar noe fedrekvote nå og resten siden), blir min makstid forlenget da, eller forminsket?
M@msen Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Hvis du tar ferie i fedrekvoten går permisjonen som vanlig... (altså den blir ikke forlenget)... For da har jo far sine uker... det er ikke "din" tid.. Det var det svaret jeg fikk på nav iallefall.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 14. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2010 Ok, takk for svar! Da har jeg misfortsått- igjen :/ for faren skal ta 5 uker, mens jeg tar 5 ukers ferie (fikk ta 5 ukers ferie i fölge kommunen). Han tar resten av fedrekvoten en gang etter permisjonen er ferdig. Da vil jeg vel få 5 ukers redusert makstid? Har egentlig makstid 14.juli-2011, og da blir vel makstiden 5 uker för det igjen? Jeg tenkte ta ferien for 2011, når makstiden er over, men da må jeg jo allikevel begynne å jobbe midt på sommeren! Uff, dette er så vanskelig!
M@msen Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Jeg vet, det er ikke lett å skjønne... Blir helt tullete, jo mer vi kikket på det jo mer forvirret ble vi... Det endte med at vi gjør det på følgende måte... Mannen min tar 10 uker sammenhengende "midt" i permisjonen, av praktiske grunner (våronna-vi skal overta gård), og jeg tar da ut mine 5 uker ferie for 2011... jeg tar også ut 4 uker ferie i desember 2010, og tar disse 4 ukene med permisjon samtidig som mannen min...altså vi blir hjemme 9 uker sammen...(den siste uka i pappa permen tar jeg ulønnet permisjon). (det stiller ingen krav til mors yrkesaktivitet under pappa permen fikk vi beskjed om fra nav...) Så da har du ett eksempel...jeg er ikke ekspert, men dette er en løsning som nav har "godkjennt" før vi søker...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 14. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2010 Ok, var noe sånt vi også hadde tenkt, men nav sa jeg ikke kunne ta mer enn 4 ukers ferie under permisjonen (kommunen jeg jobber i sier det er greit med 5 uker, så jeg söker om det). Derfor får vi ikke 10 uker sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå