BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Kan noen fortelle meg litt om det? Hvorfor dere fikk det foreskrevet, paa hvilke grunnlag, hvodran dere bruker det, oppfoelging, etc...? Kanskje jeg faar beskjed i dag om at jeg vil trenge noe saant....
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Når man har prøvd i over 1 år, har dårlig eggkvalitet, trenger en liten puff/dytt på eggene eller har manglende eller ingen eggløsning i det hele tatt kan pergotime prøves. Den kan bare skrives på resept av en spesialist innen gynekologi, gjerne privatpraktiserende gyn eller av gyn på sykehus. Noen fastleger skriver også dette ut, uten noen form for oppfølging, men det anbefales ikke. Det er viktig å få oppfølging når man går på pergotime da det stimulerer eggproduksjonen. Noen reagerer med overstimuli slik at 8-10-12 egg modnes og det kan jo være katastrofalt dersom alle eggene skulle bli befruktet. Oppfølgingen foregår ved at man tar innvendig ultralyd underveis for å sjekke eggstokkenes stimuli av pergo`en, samt med blodprøver på ett gitt tidspunkt etter inntak av kuren for å sjekke hormoner, eggløsning osv. Lykke til da Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå