Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 uke, som har fått hodebunnen full av tørr, skjell-liknende "utslett". Jeg smører med olje, men det blir ikke bedre. Hva er det, og hva bør jeg gjøre for å få det bort?

Skrevet

Jeg har bare lest et sted at man må smøre det med olje slik du gjør, og børste det bort med en slik mye babybørste. Man må sikkert gjøre dette flere ganger, før det forsvinner.

Men det er ikke unormalt ;)

Skrevet

MYK babybørste, ikke mye babybørste :P

Skrevet

Du kan gre det bort men en kam. Hvis det har vanskelig for å løsne tar du i litt olje en liten stund før du grer. Veldig vanlig. Tror de kalte det 'melkeskurv' i gamle dager :-)

Skrevet

Hei. Helsesøsteren vår sa at vi skulle bruke matolje for å få det bort :) Jeg tok olje på en vaskeklut og gnikket det forsiktig bort! Ser ut som det funket bra :)

Skrevet

Jeg hadde ikke fått med meg disse gode og billige tipsene, så jeg tok meg en tur på apoteket. Kjøpt der en gele som skulle smøres inn 30 min før bading. Gnidde forsiktig med klut etterpå. Etter 3 begandlinger var alt borte. Det funket jo, men hadde spart en del penger på å bruke olje:-)

Skrevet

Min lille hadde også sånn, og vi oljet en gang. Så gikk det bort av seg selv etter det!!

Skrevet

Tusen takk for gode råd! Siden han har ganske masse, så vurdere eg åsså å kjøpe middel fra apoteket kanskje.... Da får vi bare skride til verks å jobbe med "flassfjerning!":)

Skrevet

Hei. Mini hadde masse. Hs sa vi burde fjerne det, for det kunne klø litt og irritere. Dynka hodebunn med olje og lot det virke i 30. Kjøpte lusekam på apoteket og pirket det forsiktig bort, og ble helt fin etter den ene gangen, og ikke kommet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...