Gå til innhold

Noen andre her som sliter med at de har for mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det kom til å stabilisere seg etterhvert, men nå har det snart gått 12 uker og jeg har fortsatt nok melk til to-tre barn!

Med første barnet hadde jeg akkurat passe med melk hele tida og ammet leeeenge(21 mnd)

Problemet nå er at melka spruter ut med kjempetrykk og da kaster hun opp alt hun har i magen, så jeg må gi henne bittelit melk først og når det begynner å sprute ut må jeg håndmelke ut en del(ca 1 dl, kanskje?) før jeg kan fortsette å amme henne.

Dette er jo kjempetungvint, men må gjøres. (Helsesøster mente det var såpass lite, så det ville ikke stimulere til enda mer melkeproduksjon, men..) Blir veldig hemmet av dette, for er ikke bare bare å ta henne med på besøk eller på et kjøpesenter e.l siden jeg ikke akkurat kan sitte å pumpe meg på en benk, må finne et toalett og la babyen hyle mens hun venter osv..., samt den stadige frykten for at hun likevel skal storgulpe/spy over hele seg og meg om jeg ikke har fått ut nok melk før hun får die! Hun kaster også opp dersom hun har fått ligge for lenge å die.

Har blitt flink til å forhindre gulpinga etter jeg forstod hva problemet var, men det krever jo sitt da... Hun gulper forresten ikke noe utenom dette, så er neppe refluks.

Gå over til flaske har jeg ikke lyst til, det blir jo like(kanskje enda mer) tungvint.

Noen med gode råd/tips?

Skrevet

Hadde samme problem. Og ammeinnleggene måtte byttes ofte. Gikk med sprengte pupper hele tiden.

Jeg begynte å gi henne flaske et par måltid om dagene sånn at melkeproduksjonen skulle gå ned. Og det virket! Når jeg var hjemme, gikk jeg med sånne samlekopper og sparte på melken. Så fikk hun det i stedet for erstatning. Følte meg ganske sprengt en periode men merket allerede etter en ukes tid at det stabiliserte seg.

Men må bare si det at plutselig etter noen måneder (hun var 6 mnd) begynte jeg å slite med for lite melk.. Og det har gradvis gått nedover så nå er jeg nødt til å gi henne erstatning 2-3 ganger om dagen når hun ikke blir mett på meg..

Skrevet

Off, kjenner ikke jeg orker å begynne med flaske, pumping, sterilisering m.m! Så flink du var som fikk gjort noe med det, men synd at du nå har for lite plutselig. Rart at det bare kan skifte slik.

Sist lakk jeg ganske mye melk, men denne gangen trenger jeg nesten ikke bruke ammeinnlegg...

Skjønner meg ikke på denne rare kroppen, men men, får vel bare fortsette i samme leia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...