mamma til en snart to Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 hei, har i dag og i går hatt litt magesmerte på høyre side, nede. i går fikk jeg det da jeg reiste meg ut av bilen, å i dag når jeg reiste meg opp av sofaen, men det varer en liten stund når det kommer. er det noen som vet hva dette er. har ikke hatt blødninger, å var på ultralyd sist torsdag, å alt var helt bra. kan det bare være livmoren som vokser. har kjent det før, men føler ikke smerten er lik. bør jeg ringe legevakta ?
mamma til en snart to Skrevet 14. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 14. april 2010 ingen som kan svare meg ?
Gjest Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Jeg hadde vondt i høyre side nesten en uke. Var veldig redd for at det skulle være blindtarmen. Var ikke vondt så lenge jeg satt/lå i ro, men som du og skriver, når jeg reiste meg ol gjorde det skikkelig vondt! Var på ul og tok det opp med jm, hun sa det nok bare var ligamentsmerter og limoren som vokser. Jeg hadde heller aldri hatt vondt på den måten før selv om jeg har hatt en del voksesmerter. Så etter en uke gikk det bort.. Men det KAN jo være noe annet, så om du er veldig bekymret ville jeg heller tatt en tur til legen for sjekk!
lilletjukka ;o) Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Har du kjent noe strålinger nedover forsiden av lår? Det kan tyde på bekkenløsning. Jeg fikk det akkut på mandag og endte opp med å ringe legevakten fordi jeg hadde så vondt. Hun kjente litt og mente det sannsynligvis er enten livmoren som utvider seg eller bekkenet. Er ikke så uvanlig at det kan gjøre ganske vondt. Jeg har også opplevd at smerter jeg har fått gjennom svangerskapet til nå (er 16+3) er varierende. Både hvor vondt det faktisk gjør, varigheten og type smerte. Er du usikker kan det jo være greit å ta en tur til legen uansett. Sikkert ikke farlig ettersom du vet at babyen har det bra
mamma til en snart to Skrevet 14. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2010 jeg kjenner spark så regner med alt er bra med henne. har ikke noe stråling nedover låret nei. har hatt bekkenløsning siden uke 13 ( er nå 18+4 ) , å det er ikke den smerten heller. men regner med at det er de "båndend" i livmora som strekker seg, for det hjelper hvis jeg bøyer meg framover. men det var ganske skummelt. det er sånn ennå. men kjenner spark, så er fornøyd jeg
leirbål Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Det høres ut som klassiske ligamentsmerter. De kommer vanligvis når du reiser deg brått, snur deg i sengen ol. Smertene er varer ganske kort, og sitter hovedsaklig i lysken. Det skal gå over etterhvert, og er helt normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå