Gå til innhold

Pepsi max. Æsj og uff.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du lurer kroppen til å tro at den får sukker, og da produserer kroppen insulin i masser for å bryte det ned.

Masse kofein og en forferdeligsmak.

Folk som driker sukkerfri brus, fremstiller det som helse kos omtrent.

*Rister på hode*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette mener du. Det er ikke akkurat noen fasit på dette, de lærde for å si det meget mildt.

Da mener jeg dette med å lure kroppen.

Synes ikke du skal uttale deg så bombastisk når dette faktisk ikke er bestemt noe sted.

Selv drikker jeg bare coca cola når jeg først skal ha brus.

Skrevet

Hmmm, har du brukt lang tid på å fundere over dette?

Tror du folk slutter å drikke pepsi max fordi du skriver et slikt innlegg? La nå folk få drikke det de ønsker, så kan du drikke det du vil. Selv drikker jeg bare tjukkas-cola :-D

Skrevet

Min far brukte faktisk coca cola for å fjerne rust på skruer og lignende, så da er det sterke saker...kansje noe å tenke over.. Samme med tomat-ketshup.. Så cola er det ingen som drikker her i huset. Ketshup bruker vi bare om sommeren når vi griller pølser.

Derimot pepsi max.... :D

Skrevet

Ja for du tror vel det er sukkeret i cola som fjerner rust....

*Rister fortsatt på hode*

Skrevet

Er ikke sukkeret som fjerner rusten nei, er den sterke syren... Les og lær...

Skrevet

Da kan du likegodt bruke p max for å fjerne rust.

HI

Skrevet

Du får prøve å lege en rusten spiker i hver flaske og se hva som skjer over natta... ;)

Skrevet

Enig med HI.

Fatter og begriper ikke at dere hiver i dere den dritten og det i litervis.

Verste skvip etter hjemmebrent.

Jeg er ikke spesielt sunn. Baker flere ganger i uka, spiser sjokolade hver dag og koser meg.

Men klarer nesten ikke drikke ett glass av det pisset der.

Hadde heller tatt meg et glass rødvin når jeg var gravid enn den bruden der. Gjorde det ikke! Stakkars ufødte barn av mødre som heller i seg store mengder av det der under graviditeten.

Skrevet

Jeg liker Pepsi-Max, sånn er det bare. Jeg kunne godt sette meg ned med ett glass rødvin på kvelden, men da hadde jeg bare brekt meg av ubehag. Jeg liker ikke vin, Jeg liker ikke øl, kaffe, te, kakao osv... Nå drikker jeg bare Pepsi-Max fredag og lørdag, og jeg nyter det :)

Skrevet

Æsj ja, Pepsi max er helt jævlig...Heller to glass vin under graviditeten enn 1,5 liter lettbrus hver dag!

Om jeg først får lyst på brus drikker jeg vanlig cola/fanta etc.Jeg likestiller sukker med aspartam og sukralose. Sukker er absolut ikke bedre men det er i alle fall mer naturlig enn kunstig tilsatt søtning. Begge typer brus tærer også på tennene. Eneste forskjellen jeg kan se er kalori innholdet. I lettbrus står det oppført ca en kalori for hver 100 ml, men i vanlig cola er det ca 40.

Skrevet

<3 Pepsi Max :D

Skrevet

Det er jo slik at søtningsmiddelet aspartam er godt forsket på og jeg tror at mye av "styret" rundt aspartam er overdrivelser og konspirasjonsteorier fra folk med for mye fritid. (det er jo de samme som hevder at fluor er farlig....)

Ingenting er bra i enorme mengder. Det er klart at vann er det mest naturlige og dermed antagelig det beste, men det har aldri vært påvist at søtningsmiddelet aspartam er skadelig heller. Det er kun rykter.

Jeg liker et glass brus i ny og ne. Ikke hver dag eller annenhver heller, for jeg liker å ha hele tenner, og da tror jeg ikke det har noe å si om jeg velger pepsimax, solo eller vanlig cola....

Skrevet

Sukker har en relativ søthet på 1. Aspartam derimot, ligger på 200.

Jeg velger vanlig cola.

Skrevet

Pepsi max smaker jo dritt..

Cola<3 Ekte vare er best.

Hva som er best og sunnest av cola og pepsi er jo noe de lærde strides om, saken er vel at begge er usunne på hver sin måte. Pepsi er ikke bra for deg, og cola er ikke bra for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...