Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det berre min småtass som er "treig" (ikkje det ar 1 1/2år er så seint men) til å prate?

Han har ikkje mange orda han brukar, men forstår masse og brukar kropsspråket.

Kor mykje ord er det hos din lille og kva alder?

Skrevet

heihei. jeg har ei jente på snart 17mnd som heller ikke bruker så mange ord enda. men hun kan alle dyrelydene ( bæ og mjau osv), mamma, pappa, nei, hei, hadet, æsj, kake... noe sånt ca. hun er visstnok helt normal aå jeg stresser ikke så mye med det. hun forstår jo mye likevel.

Skrevet

min 16 mnd gamle gutt har ingen ord ennå. Han babler og skravler og "synger" masse masse, men ingen konkrete ord. Ikke en gang mamma :-(

Men, han forstår absolutt alt man sier til han. Så jeg er ikke bekymra for at han er treg i språket. Plutselig kommer det.

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig.. Mi jente er 2år om 1mnd og hun sier heller ikke så mye.

Har noen få med to ord setning.. (oppi der,kom då),eller e d bolla,mamma,pappa,oldi,mommor,yes,byby,hoplahei,tutti,lotta,hei,ha det,takk,takk takk ...Sikkert litt flere og.. Synger,men har bare noen ord når hun synger. Moren min er lærer og har spes ped. og sier at hun kan jo de fleste ting hvis vi har en bok om alle slags ting. Vi sier: kor e traktoren? Så peker hun på det.. Så det sa moren min var det viktigste,at hun vet hva de enkelte ting er,så kommer ordene etterhvert..:)

Jenta mi har hu et søskebarn som ble 2 i februar (det er bare 3mnd forskjell på de to)

,og hun skal begynne i den store avd. i bhg pga at hun har et enormt språk, forståelse ol. Hun blir sinka hvis hun skal fortsette i den minste avd.

Men jeg synes det er bra bhg gjør slike ting så de får utvikle seg..

(hun snakker som en 4åring) "Mor og far komme på søndag" kan hu sei for eks..

Hu går på ski,hu sykle på svær trihjul sykkel.. (er ganske lang av seg)

Mens mi jente hadde ikke hatt sjangs med en liten sykkel engang..hehe...:)

Men jeg tenker det kommer når det kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...