Gå til innhold

Kaos om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alt er bare stress. Synes synd i jenta mi, som for andre gang på rad må "hive" i seg frokosten i bilen på vei til bh. fordi far ikke står opp. Planen er at hun skal spise frokost i bh, men han er alltid treg ut av senga. Fordi han da får det travelt til jobb, kan hun heller ikke spise frokosten hjemme i ro og mak. Mannen venter en "oppvask" ang. dette i kveld. Nå er det nok. Enig?, eller overdramatiserer jeg dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kjører altså alle sammen?

Hvis han somler så jenta ikke rekker frokosten i barnehagen hadde jeg bare dratt uten han.

Ev. gitt henne frokost hjemme før dere dro mens dere ventet på syvsoveren.

Gjest Morn du
Skrevet

Det beste for jenta deres er selvfølgelig at ting blir gjort i riktig rekkefølge, i et greit tempo-ikke for fort og ikke for sakte. Når man blir pappa, er det ikke lenger rom for å stå opp altfor sent, ikke når man faktisk har det ansvaret mannen din har. Sånn er det bare:)

Skrevet

Jeg steller minsten som er 6 mnd. Kan ikke akkurat be henne vente så bh-barnet skal få frokost først. Gir henne frokost når jeg har anledning.

Gjest Morn du
Skrevet

Da gir du selvfølgelig barnehagebarnet frokost først, ingen big deal det:)

Skrevet

Ja hvorfor kan ikke barnehagebarnet spise frokost mens du steller minsten?

Tror ikke den på 6 mnd tar skade av å ligge i pysjen 5 min ekstra.

Slik har iallfall jeg gjort det da jeg var alene med en i barnehagen og en baby.

Alt trengs ikke gjøres vanskeligere enn det er.

Skrevet

Takk LisaGikkTilSkolen. Jeg kan jo selvfølgelig stå opp to timer før mannen og få begge barna klar til han står opp! Men jeg er da ikke mora hans også. Vi deler jo foreldreansvaret!!

Skrevet

Jeg har gått glipp av noe her. Er du hjemme med lillebror på 6 mnd? Hvorfor må da han være ferdig stelt før de andre drar hjemmefra?

Hvis hun helst skal spise frokost hjemme i ro og mak, så smør henne en skive før du steller lillebror.

Men ja, mannen skal ikke ligge og dra seg i evigheter om morgenen, slik at det blir pes. Det er jeg enig i, men jeg synes frokostproblematikken er litt rar :) Den lar seg jo løse på mange andre måter :)

Skrevet

Jada blandet litt her, du har to jenter? Samme ting gjelder:)

Skrevet

I huset vårt fordeler vi oppgavene med stell av barna. Jeg hadde ikke latt eldste betale prisen for fars treighet, men jeg vet jeg hadde vært et gnagsår fars samvittighet til han tok seg sammen.

Dette har vi snakket om på forhånd før vi fikk barn, og kommet til enighet hvordan vår hverdag skal være. Derfor står vi opp samtidig, og begge drar sin del av lasset. Etter hvert som barna har blitt flere, har våre morgener blitt tidligere. Sånn er det.

Gjest Morn du
Skrevet

Men, her er det et stort men. At han ikke gidder å stå opp, betyr ikke at jenta skal lide for det. Som jeg skriver lenger opp, kan du fint gi jenta frokost. Du må ikke stå opp 2 timer tidligere av den grunn. Litt lenger ned skriver jeg at han må stå opp, det er selvfølgelig en selvfølge, men det betyr ikke at du ikke kan gjøre morningen lettere for jenta di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...