Gå til innhold

forholdet mellom trening og kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt innspurten mot sommern og skal finne bikiniformen :)

Har begynt å trene en god del med trilling en times tid hver dag og ellers 3-4 treninger på senter i løpet av uka.

Jeg legger inn alt jeg spiser på en nettside som regner ut alle kalorier jeg putter i meg, hvor mange kalorier jeg trener av meg osv..

Har slutta å spise godis og det eneste søte jeg får lov å ha i meg er en kopp eller to vaniljekaffe i løpet av dagen (min store last)

Anyway, det jeg lurer på er om jeg kanskje spiser for lite, slik at kroppen tviholder på de ekstra kg som jeg gjerne vil kvitte meg med, eller er dette kun en myte?

Jeg ligger på mellom 1200-1500 kalorier om dagen, litt avhengig om jeg har trent ordentlig den dagen eller ikke.

Kroppen må jo gi etter og slippe kiloene når jeg etter noen uker trener mye mye mer enn før eller vil ikke dette opplegget ha noe for seg?

Jeg er ikke overvektig, men vil bare fjerne de berømte ekstra kg rundt magen og hoftene. (max 4 kg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12-1500 kal er alt for lite, når du er i så mye aktivitet og du spiser så lite så stopper forbrenningen din opp....

Jeg gikk på Grete Rode og jeg er i samme aktivitet som deg og da skulle jeg opp på 2000 kal om dagen, det er mye mat, men kiloene raste av!

Hadde problemer med og få i meg all maten men det funket:)

Ei på kurset var totalt innaktiv, hadde kontorjobb, kjørte dit hun skulle og var ikke i aktivitet hun skulle ligge på 1200 kal om dagen.

Kroppen din vil ikke slippe noe så lenger du spiser så lite!

Skrevet

Gå inn på vektklubben og regn ut hvor mange kal du trenger etter hvor aktiv du er!

Skrevet

Var det jeg kanskje trodde ja..

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Fant ut at jeg burde ligge på 1850 kalorier, så da er det vel bare å finne seg et ekstra måltid i løpet av dagen.

tusen tusen takk!

Skrevet

Jeg har brukt vektklubb og har gått ned 12 kg siden nyttår ved å trene bort ca 1000 kalorier per dag og spise ca 1500. Det har funket fint for meg.

Har du ikke trent så mye før, så vil jeg anbefale deg å måle midje osv for å sjekke fremgang like mye som å tenke vekt. Muskler veier mer og sitter plassert helt andre steder enn fett....

Skrevet

Jeg vil tro det er for lite mat om du trener så mye. Kroppen stopper opp. Jeg måtte spise mer da jeg trente mye.

Skrevet

Eller så kan du spise flere kal pr måltid, feks smør på brødskiva, saus, dressing, nøtter ( mye kal i nøtter) feitere pålegg osv

Jeg sleit litt til og begynne med i å få i meg all maten, men det har kommet seg betraktelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...