Gå til innhold

Sambo mener

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det er greit og låse barnet inne på rommet dersom barnet ikke vil sove og bare komme inn i stuen for fks vann, må si noe osv.

han mener det er greit og smikke på hånda eller klype lett dersom barnet ikke forstår at dette ikke er lov.

Han mener at barnet skal sove med døren ijen og null lys.

At når barnet gråter i bilen av ingen grunn er det greit og bremse litt hardt for og "skremme" ungen litt...

Årh... blir irritert til tider... prøver og forklare at dette er ikke akseptabelt i det hele tatt...

Han gjør ikke dette da siden jeg forklarer ham at dette er en form for barnemishandling, og om han noen gang gjør noe av dette så forsvinner han ut...

Men han står fast på sitt om at han synes dette og mye anet snålt er grei oppdragelse på ulydige barn...Han gir seg liksom ikke og er så bestemt på at dette er "riktig" barneoppdragelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte bare jeg skule spørre om "hvem er Sambo"? Meen....

Djiises da!! Ring barnevernet, kom dere på kurs i "De utrolige årene" eller noe!! Han må endre holdning totalt!

Eller gå fra han, han virker jo heeeeelt på bærtur, en sånn rollemodell er ikke bra for barna dine, og de blir utrygge å skadelidende. Låse inn på rommet? Hva om det blir brann?

Huff, nei kjenner jeg ble helt uvel, her. Du må ta grep for barnas del her altså.

Skrevet

Noe må jo være galt med dagens oppdragelse, siden barna vet at de kan gjøre hva de vil og til og med griper til vold overfor lærerne på skolen noen ganger.

Skrevet

Hn gjør jo ikke noe av dette, da jeg sier og mener vi må være enig om hvilke regler og grenser som skal være.. heldigvis er jenta vår bare 14 mnd, har bare 1 barn...Så ikke så mye slike regler enda...

Men Gjør han noe av disse tingene han mener er rett barneoppdragelse som jeg ser på som barnemishandling, så er ikke han lenger en del av familie. da går jeg fra han og vi må finne en ordning under oppsyn...

Skrevet

det kan tære på et forhold å være uenige om barneoppdragelse. Det kan tenkes at samboeren din har blitt oppdratt selv på denne måten, og husker det som en grei måte å forholde seg til foreldrene sine på. Kanskje syntes han virkelig det var greit også på en måte, og følte at han "lærte leksa si" på denne måten. Det er dog ikke usannsynlig at han bare husker det sånn fordi det er vondt å minnes hvordan det virkelig føltes å ligge på soverommet sitt med låst dør...

Hvis jeg var deg ville jeg foreslått å gå i terapi, ta kurs e.l. for å få snakket skikkelig ut om deres ulike syn, og kanskje få en psykolog eller en pedagog til å forklare litt rundt konsekvensene av ulike oppdragelsesmetoder.

Jeg mener som andre har svart her at din samboers tanker ikke er heldige, og jeg kan godt forstå frustrasjonen din. Det du sier, at han ikke gjør disse tingene, fordi du ikke er enig er bra! Det kan tyde på at du er den sterke i forholdet deres, ihvertfall i forhold til dette, og det er viktig at du fortsetter å ha denne styrken. Barna deres vil ikke ha det godt med dine manns oppdragelsesmetoder, og det kjenner du nok inni deg. Likevel, hvis dere ikke finner ut av dette, evt. finner en middelvei som dere begge kan leve med, så tenker jeg at samboeren din nok uansett vil la holdningene sine syde frem ved ulike anledninger. Kanskje særlig hvis du er bortreist, og han på en måte vet at du ikke kan ta han på det der og da... Nå gjør han jo som du sier, fordi han ikke vil utfordre skjebnen, og ikke fordi han er enig med deg.. Da blir det jo liggende i han..

Så, jeg gjentar.... Oppsøk hjelp til å jobbe dere gjennom dette!.

Skrevet

Da kan du jo informere ham om at han nå bryter loven....og si at hvis han gjør dette en gang til så anmelder du ham....enkelt og greit.

Tenker det blir slutt på hans form for barneoppdragelse eller hva man skal kalle det da. Og ja, hvis du ikke anmelder ham og han fortsetter så håper jeg andre tar grep og melder dere begge til barnevernet!

Skrevet

Herremoses........ Ekje han heilt god? Må be han lese den nye barnelova... Ekje lov med hverken trusler, innelåsing eller klyping no...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...