Gå til innhold

Bruker babyer puter nå til dags??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk første skulle man ikke bruke puter, andremann har derfor heller ikke hatt pute. Nå har jeg plutselig sett at alle andre babyer vi kjenner faktisk bruker dette.. Noen som vet hva som er begrunnelsene for og imot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke..

Min brukte ikke pute, har ikke planer om at minstemann skal bruke det heller..

Men får jo se om noen kommer med begrunnelser her da..

Skrevet

Jeg har alltid hørt at babyer ikke skal ha pute, og mine to eldste brukte det ikke. Vi var på besøk hos farmor nylig og der hadde hun lagt ut noen helt tynne puter i samme str. som en voksenpute. Jeg hadde ikke hjerte til å ta de bort, og gutta mine elsket å ligge på den. De ligger på magen og borer hodet ned i den. Jeg tenker at vi går til innkjøp av noen slike etterhvert.

Skrevet

Vi bruker en helt tynn pute, mest for å slippe å skifte laken hver gang hun gulper. Har hatt tre sånne puter, og det har vi jammen trengt også. Den gjør jo ikke at hodet kommer noe høyere.

Skrevet

Sykehuset i vestfold anbefaler alle som har født og bruke pute til babyen. Den skal være sånn at hodet og skuldrene ligger på denne, dette er for å unngå flatt hode på babyen. Så vi fikk streng beskjed om å bruke det av fysioterapeuten der.

Skrevet

Vi hadde en tynn babypute, kanskje en halv cm tykk, og det var veldig praktisk i forhold til gulping og skifting av sengetøy. Var puta til vask la jeg ofte bare et putetrekk rett på lakenet, hadde omtrent samme effekt, ble bare litt lettere krøllet sammen:)

Har også hørt at babyer ikke skal ha pute, men var sikker på at det gjaldt vanlige, tykke puter... Men hvis disse tynne heller ikke er anbefalt får jeg kanskje la det være nå som nestemann kommer:)

Skrevet

Jenta vår på 5 mnd. bruker ikke pute. Har bare en flanellsklut under hodet som er lette å skifte ved gulping.

Skrevet

Beg. med pute ved ca 1 år.

Det er helt greit å bruke en flat liten pute, men ikke noe store fluffy greier.

Skrevet

Jenta mi er 16 mnd og bruker ikke pute. Fikk streng beskjed på barsel at det skulle vi ikke bruke, så tydeligvis forskjellige oppfatninger om det. Fikk heller beskjed om at vi måtte passe på å legge hodet annenhver vei hver gang hun skulle sove, frem til hun klarte å snu på det selv.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få frøkna til å ligge på en pute heller jeg, så puta ligger en så lenge i skapet. Hun er jo helt mark frem til hun sovner, og sovner i allefall ikke der det er naturlig å legge en pute (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...