Gå til innhold

Yoga for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har prøvd eller går på yoga nå? Er ute etter deres erfaringer da jeg vurderer å prøve det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på yoga tilpasset 3.tri sist (har en sønn fra før). Synes det var kjempefint. Det er veldig rolig yoga med fokus på pusting og avspenning + noen øvelser i tilegg. Hjalp meg under fødselen da jeg ble sendt hjem og lå hjemme alene (altså mannen var her altså men ikke helsepersonell) uten noen form for smertestillende til jeg var 10 cm. Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle ha overlevd uten yogaen =O)

Avspenningen hjalp mot smertene og pustingen var ekstremt bra for å ha noe å fokusere på og dermed holde motet oppe. Jeg synes det var stor hjelp men det varierer sikkert litt fra person til person =O) Min erfaring var i alle fall bra.

Vurderer det nå også men synd at det liksom blir på sommeren denne gangen... Hvis du bor i Oslo så gikk jeg på Sagene - var hjelpeflinke.

Skrevet

Jeg gikk på Yoga for gravide med førstemann og jeg fant det veldig givende. Jeg lærte pusteteknikker som jeg fikk bruk for under fødsel, jeg lærte å slappe av og jeg beholdt min flexibilitet lenger følte jeg...

Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

Det høres jo veldig bra ut, og så lenge det er langt opp for gravide tar man ikke nå skade av det tenker jeg. Har merket at det er tungt med spinning og annen kondisjonstrening så yoga og styrke må vel være bedre enn ingen trening i det hele tatt.

Får en gratis prøvetime før jeg bestemmer meg så skal se om jeg får testet dette iløpet av neste uke. Spennende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...