E, T & T og ei te Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 synes det var tiiidlig..?? kan alle å krype også da? og gå rundt bord o.l?
Lemonia Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Ja, han kunne si mamma og pappa da han var 9 mnd (han sa mamma ved 7 mnd). Han lærte å krabbe da han var 8 mnd og to uker senere reiste han seg opp og gikk langs møbler og med støtte (10 mnd gikk han alene). Han var tidlig ute da, så det er ingen grunn til bekymring hvis barnet ditt ikke kan dette ennå. Tror gjennomsnittet for krabbing er 10-11 mnd og for å gå (uten støtte) 13-14 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Flisa begynte å si mamma (bevisst) da hun var 8 mnd, og krabbet fra 9 mnd=) Begynte vel å reise seg opp langs ting omtrent samtidig, men gikk ikke enda.
E, T & T og ei te Skrevet 13. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2010 mi snuppe aker seg bortover på rumpa, og kan skyve seg framover med hendene når hun ligger på magen, men ser ikke ut til at hun vil krabbe i nærmeste framtid (blir 9 mnd om ei uke) hun reiste seg ved å ta tak i meg i dag, og går hvis jeg holder henne i hendene. Men kan ikke snakke, og sier ikke mamma bevisst, noen ganger høres det ut som hun sier det, men vet ikke... Veldig sen med krabbinga da..
galemathias og snusmumrik Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Min lillegutt er ett år og sier ikke noe i nærheten av mamma og pappa.. Ingenting annet heller, bortsett fra bææ, men det har ingenting med sauens lyd å gjøre kan jeg love deg ;-)
Lemonia Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Så søtt. :-) Her sier alle dyr bææ visstnok. Alt som har hjul er bil, mens traktor er kun den ene grønne traktoren han har som distraksjon på badet, alle andre er bil (han er 16 mnd altså, bare så ingen skulle tro at han kan dette ved 9 mnd som tråden handler om).
Vannmann35 Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Vesla her på 10 mnd sier noe som ligner på mamma og pappa, mer alla baba og ama, men vil ikke si hun bruker dette særlig bevisst... Blir aldri klok på om hun roperpå oss eller bare babler... Krype gjorde hun ved 9 mnd. ja :-) Og hun vander trygt rundt bordet nå ja.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 sier mamma å pappa nå fra 8 mnd. gått rundt bord siden 7 mnd. ålte seg fra 5 mnd. å krøpet å sittet seg opp selv siden 6 mnd å 4 dager gammel, 6 mnd å 5 dg sto han selv i grinda er 9 mnd nå klatrer i alt. å tømmer skuffer å skap, så hær måtte alt tømmes å settes opp ¨å vekk.. (si nei:) da ler han å fortsetter... går 2-3 steg selv uten hjelp, med å holde oss i 1 hånd går han fint.. står mye på gulvet selv. å raser rundt med bilene sine... vi synes han er veldig flink. å alt har han lært selv, i eget tempo....
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Herregud, så tidlige ungene deres er!
Mammsen&Lillegutt8809 Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 sa mamma ved 8 mnds alder, han gikk når han var 9 mnd.
mer enn bare mor Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 heldigvis er det meste normalt;) Her er det ikke "mamma og pappa" men "mamamama" til meg og "pababa" til pappaen. Men om det er bevisst eller tilfeldig er jeg litt usikker på.. Det er iallefall mye "mamamamama" om dagen - og særlig i et kjeftende tonefall når han feks er sulten;) Han åler, men kryper ikke. kommer seg opp i krabbestilling, men går fort ned igjen til ålestillingen. Han reiser seg opp på knærne, men sliter litt med å komme opp i stående stilling. Han får ta det i sitt tempo
magica og lille tryll ♡ Skrevet 16. april 2010 #12 Skrevet 16. april 2010 Trylla sier mamama og papapa, men er nok ikke bevisst. Men hun sier derimot pus, og det er veldig bevisst ) I tillegg sier hun dæh (der) og didde (tittei), men ikke alltid på riktig plass ;o) Ellers går hun rundt bordet, men krabber ikke, bare åler seg... Hun er 9 mnd.
LadyLuca Skrevet 17. april 2010 #13 Skrevet 17. april 2010 Min gutt sa mamma bevist til meg fra han var 6 mnd.
Gjest Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 Lille tuppa mi kan ikke si mamma eller pappa og er snart 10 mnd =) Hun har begynt å krype mye, litt krabbing, MYE kosing og eller ikke så mye! Men ho er himla skjønn da!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå