Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Jeg har en baby på 4 uker som jeg fullammer, men jeg har litt lite melk på kvelden. Som regel så pumper jeg meg på natt eller tidlig morgen slik at jeg har litt ekstra til kvelden som jeg gir på flaske. Dersom jeg har vært for trøtt til å pumpe gir jeg mme istedet. Har dere nok til å amme på kvelden eller gir dere noe tillegg/pumper dere? Hva bør jeg evt. gjøre for å få nok på kvelden? Hvor ofte spiser deres babyer på natten? Her er det rundt kl. 22 (våken til ca. 23), 03 og 06. Ammer dere fra brystene eller kun ett av gangen? Nattamming: Står dere opp eller ammer dere i sengen? Hvordan blir det med raping etter liggende amming? Hvordan er babyene deres på kveldstid? Mye våkne? Her er jenta vår mer eller mindre våken. Har noen små dupper på 30 min., men ellers er hun våken og har behov for mye nærhet.
Gjest eelis+kian Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Det er vanlig at babyene spiser ekstra mye på kvelden, for å "lade opp" til natten. Så det er ikke nødvendigvis det at du har lite melk. Jeg ville bare innstilt meg på å ha ungen hengende i puppen hele kvelden, og ikke gitt tillegg. Det eneste som hjelper for å øke produksjonen er amming, amming og amming. Jeg ammer bare fra ett bryst av gangen på dagtid, også får han fra begge brystene på kvelden, nettopp fordi han trenger mer før han tar natt. Vi samsov til han ble stor nok til å rulle ut av sengen (5 mnd), så vi ammet liggende i min seng. Jeg rapet han aldri på natten. Nå når han lett triller ut av sengen min, står jeg opp på natten og ammer, selv om han er oppe syvtusen ganger per natt, hehe. Din baby sover jo lenge i strekk! :-) Når de er så små er det også vanlig at de er veldig våkne på kvelden og gjerne utover natta også, men det bruker å gå seg til av seg selv. Lykke til :-)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 13. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2010 Takk for svar :-) Jeg får nok prøve å ha henne mer til brystet på kvelden, det er bare det at hun blir så sint når det ikke går "fort nok". Men, som du sier, det er jo bare amming som øker produksjonen! Yes.. Nå er kl. 23.00 og hun har sovnet. Da er det bare å legge seg og lade opp til neste runde hehe! Ha en fin kveld :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Hehe, kjenner til utålmodige babyer ja! ;-) Heldigvis blir det som regel bedre! Må ta natt her også kjenner jeg, gruer meg til å stå opp for amming i natt...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg ammet mye oftere på kvelden, men egentlig følte jeg at jeg ammet hele tiden de første par månedene. Jeg pumpet ikke, for jeg fikk ikke noe særlig ut av pumpa. På natten tror jeg hun spiste hver 3. time, men det vil si, natten hennes startet klokken 03 på natta og varte til kl 11-12 neste dag. Jeg ammet fra begge bryst. Jeg bare ammet og ammet og ammet, til jeg nærmest ble sprø I begynnelsen satt jeg meg opp i sengen og ammet, men jeg merket at det ble tungt i lengden. Hadde planer om at hun skulle sove i egen seng. men i tillegg til å være utslitt etter en hel dag, og da skulle sitte oppreist i senga, og deretter bysse en unge (som ikke sovnet lett) i søvn, så ble det til at jeg ammet liggende og at vi samsov. Det er jeg veldig glad for, det ble straks mer avslappet. Jenta vår sov nesten ikke i det store og det hele på dagen (kanskje 1 time til sammen iløpet av en hel dag), men når hun først sovnet til langt utpå natt, så våknet hun ca. hver 2. eller 3. time frem til neste formiddag. På dagen ville hun for det meste sove inntil puppen eller på pappas bryst. Hun begynte å gråte så fort vi la henne ned. Det er helt normalt at de er mer urolig på kveldene
MaRiAnNe_85 Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Ser det er mange som har gitt deg mange gode tips Tenkte jeg skulle gi deg tips på hva som fungerer for meg i forhold til å øke melkeproduksjonen. Fikk dette tipset fra en eneringsfysiolog. Spis havresuppe morgen og kveld Det øker melkeproduksjonen og gir i tillegg en tykkere melk,sies det. I tillegg drikker jeg ammete en gang om dagen. Jeg merker stor forskjell på om jeg gjør dette en dag og andre dager ikke... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå