Lille diamant Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Føler jeg maser felt om disse rare svangerskapene jeg har..som aldri går bra :S Men grav.testene har blitt sterkere for hver dag nå, selv om jeg har blødd siden søndag. Idag har det stoppet opp, er kun litt rosa som kommer på papiret. Vil si at det har vært en liten mens. Tok også en EL-test som var kjempe positiv igår kveld..bare for å sjekke liksom. Saken er at jeg er så sliten av å gå til legen hver gang jeg får positiv test og blør..så orker ikke helt å lage så mye styr når det går til H.......hver gang likevel. Skal jo uansett til utredning snart. MEN, jeg har slike mensmurringer som iiler nedover lårene, og føler meg litt gravid enda. Så er det noen av dere som har opplevd å ha en menslignende blødning i begynnelsen av svangerskapet og forsatt vært gravid? Fikk blødningen noen dager før ikm, og idag på ikm har det som sagt stoppet opp.. Realisten i meg sier at dette er enda en SA, men har jo ett bittelite håp om at det kan gå bra og. Noen som har erfaringer å dele? Har tenkt på om jeg skal få tatt en hcg.måling imorgen om testen er enda sterkere imorgen..men blir mye legetimer i arbeidstiden føler jeg
Fru Tuttemor Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Hei Kan ikke svare deg på dette siden jeg er tidlig i pp,men jeg har IKM på søndag og jeg har også "menssmerter" som iler nedover låret,kjennes så rart ut,har ikkje kjent det før,har det kun på venstre side,ikkje på høyre,ilingen kom ikke før ikveld,har hatt "mageknip" i den samme eggstokken idag også......skal bli me å dytte denne så kanske det kommer et svar snart Når har/hadde du IKM? Ådu Lille Diamant,det ordner seg uansett så ordner det seg
Julie_82 Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Jeg hadde den første mensen som normalt, altså den dere kaller ikm. Jeg mistenkte ikke at jeg var gravid engang før jeg var 6 uker på vei, og da sa legen at siden jeg hadde mensen var jeg mest sannsynlig ikke gravid, men det var jeg altså. Det er også ganske vanlig med blødninger i svangerskapet, og kun 50% av disse er truende sa eller sa. Har du sjekket livmortappen? Hvis den er lukket kan du håpe at du er gravid ennå. Hvis den i tillegg er høy og myk er det en god sjanse:)
MiraculixGRAVID Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Om testene blir sterkere så vil jeg tro det er en graviditet på gang, Lille Diamant. Om det hadde vært sa ville de blitt svakere. Og som fler skriver, man kan godt blø litt alikvel. Men jeg ville uannsett tatt en tur til legen for å bekrefte at spira ligger der den skal, så du kan føle deg trygg! Lykke til, du fortjener dette svangerskapet!
Lille diamant Skrevet 14. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2010 Takk for det tipset Julie_82 Har aldri sjekket livmortappen før, men kikket på Pernilleinfo.no og der var det veldig god veiledning. Så utifra det jeg kjente så er den lukket, kunne kjenne en liten strek i den på en måte. Og den satt høyt vil jeg si, da jeg slet med å nå opp. Ellers så var den både myk og litt hard. Facinerende greier altså ;o) Tror jeg må få tatt en blodprøve idag, siden jeg ikke blir klok på hva som skjer..men er lov å håpe at det forsatt er noe der Takk for svar!
Lille diamant Skrevet 14. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2010 Hei Fru Tutta Det gjør ingenting at du ikke kan svare meg, det holder lenge med ett svar i det hele tatt. Menssmerter som iler nedover lårene og bena, var ett veldig tydelig symptom på meg første gang jeg var gravid. Så derfor kjenner jeg det igjen. Og verk i eggstokken er ganske vanlig det og Så skal se at du er gravid! Jeg hadde ikm igår, og testet positivt når jeg var 11 dpo. Altså 11 dager etter eggløsningen fant sted. Dette vet jeg pga at jeg bruker eggløsningstester. Det blir spennende å se om du er gravid er ihvertfall positivt med symptomer!
Lille diamant Skrevet 14. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2010 Takk for svar Miraculix86 Ja det er derfor jeg stusser litt og..for testene burde jo blitt svakere for hver dag vel. Men tror jeg skal ringe legen og spør om jeg kan komme rett bort for å ta en blodprøve. Så får jeg håpe at det har gått bra likevel Men er innstillt på begge utfall, da jeg har opplevd dette før. Sist var det en tidlig Ex.u...så får håpe det ikke er det igjen!
MiraculixGRAVID Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Ja, hcg`n øker jo helt tydelig, dermed så er det ett eller annet som vokser og gror inni deg :-) Har troa på at dette er din tur. Lurt å ta den turen til legen, å få ting bekreftet. Masse lykke til :-)
Fru Tuttemor Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Åh det måtte ha vert sant at jeg er gravid,tør ikkje håpe for mye heller..SKAL vente til over søndag før jeg tar en test...SKAL! Så spennede at du tester positivt Lille Diamant <3,håper sååå at det er en liten spire som klorer seg fast i 9måneder til <3 Er det normalt å ta blodprøver for og se om man er gravid? trodde det kun var urinprøve som gjaldt når det skulle testes hos legen.. Å forresten,hva er Ex.u? Kan man bruke eggløsningstester som graviditetstest også? mye man får vite her sjønner jeg Lykke til til oss begge toooo :):)og alle dere andre selfølgelig :)<3
nicki82 Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Er spent på å få oppdatering på blodprøve!! Nå må det være din tur, synes jg
Lille diamant Skrevet 14. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2010 Var og tok blodprøve tidligere idag, så håper jeg får ett svar imorgen Synes også at det snart må bli min tur nicki82 begynner å bli sliten av at det ikke går min vei! Håper alt står bra til med deg og mini
Lille diamant Skrevet 14. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2010 Miraculix86: Ja det er jo rart at testene blir sterkere..så både gruer og gleder meg til å få vite svaret imorgen. Tror det er best å ikke håpe for mye, for da blir jeg så lei meg om det ikke har gått bra. Så skal oppdatere når jeg vet noe mer
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 ÅÅÅÅ så spennende!!! Denne gangen måååå det virkelig gå bra. Krysser alt jeg har for deg. Nå er det jammen med din tur. Masse lykke til. Stooor klem.
Fru Tuttemor Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 Krysser alt for deg jeg :) håper det blir vill jubel imorgen
Lille diamant Skrevet 15. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. april 2010 Da har jeg fått svaret på blodprøven fra igår, og hcg'en min var på 84. Så jeg har forhøyede verdier ihvertfall, og har sett på en hcg-tabell idag at dette er innenfor normalen når man er 4+2 på vei. Så håper så veldig at nivået er på vei opp og ikke ned denne gangen Hmm...hva skal man tenke om dette? Skal ikke ta ny prøve før onsdag neste uke, så kommer til å bli en laaang uke. Men er jo lov å håpe på ett positivt utfall for en gangs skyld :)
Lille diamant Skrevet 15. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 15. april 2010 Fru Tutta Man tar blodprøve kun når det er tvil om at alt er iorden, ved f.eks blødninger eller om man har hatt mange aborter tidligere. Så det vanligste er nok å ta en urinprøve hos legen ja Ex.u betyr graviditet utenfor livmoren, og dette hadde jeg sist mnd. Det er veldig sjeldent, så er ikke noe alle opplever heldigvis. Og angående EL-tester, så vil de som regel slå ut positivt når man er gravid ja men er jo best å bruke graviditetstest om man har da. EL-test er på en måte kun en reserveløsning om man er litt nysgjerrig og utålmodig ;o) krysser fingrene for at du er gravid! masse lykke til!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. april 2010 #17 Skrevet 15. april 2010 Håper virkelig det stiger godt denne gangen. Synes det er dumt at du må vente så lenge på å ta ny prøve. Råder deg til å kjøpe en dig.test om noen dgr med ukes indikator, da vil du se selv om den stiger. Krysser alt jeg har for deg snuppa! Stooor klem.
MiraculixGRAVID Skrevet 15. april 2010 #18 Skrevet 15. april 2010 Gratulerer, det er jo graviditet på gang jo :-) :-) Du er gravid, og dette går SÅ BRA!!!! Krysser alt jeg har for deg, Lille Diamant :-)
Lille diamant Skrevet 15. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 15. april 2010 Ja jeg prøvde å få hun dama på legekontoret til la meg komme der imorgen og, men legen hadde jo sagt at jeg skulle ta neste prøve uken etter. For jeg sa jo at jeg regnet med at det var en SA denne gangen og..så er vel kanskje min egen feil da :S Men det viktigste er at det går bra, og det håper vi
Lille diamant Skrevet 15. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 15. april 2010 Ja jeg er jo gravid til det motsatte er bevist ser jeg skrev feil isted, var 4+1 igår når prøven ble tatt, og er 4+2 idag Har litt menssmerter da, så håper det er ett godt tegn!
Fru Tuttemor Skrevet 15. april 2010 #21 Skrevet 15. april 2010 ÅÅÅÅÅÅ så BRAAAAAA :):):):) krysser fingrene for resten av de 9månedene spiren sitter :D:D masse lykke til da:) lang uke men det går :)finn på noe å gjøre som opptar deg skikkelig:) masse lykketil å masse klemmer,dryss litt babystøv på meg da:)
Lille diamant Skrevet 15. april 2010 Forfatter #22 Skrevet 15. april 2010 Hehe, så gøy med positive mennesker ;o) ja vi får virkelig håpe den sitter denne gangen! Har mer enn nok arbeid for tiden, så får vel tiden til å gå da.. Drysser maaaassseee babystøv på deg ******** Fru Tutta Og tusen takk for oppmuntrende svar alle sammen! Det hjelper masse Så får jeg se hvordan det går til neste uke. Klem til alle sammen <3
Fru Tuttemor Skrevet 16. april 2010 #23 Skrevet 16. april 2010 Hei igjen..dryss meeeer babystøv på meg,fikk TR igårkveld så jeg trenger mer støv masse mer,så jeg har til neste eggløsning Lykke til videre å massssse klemmer <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå