Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Hun trasser så det holder om dagen!!! Nå står hun og brøler på rommet sitt fordi hun ikke vil sove. Oppe kl 7 idag så hun er supertrøtt!!! Var i seng halv åtte.. Og hun brøler "dumming", "dust" osv til meg.. Og da mener jeg brøøøøøøøøøøøler!!!! I dag da vi skulle i barnehagen kledde hun plutselig av seg alle klærne idet vi skulle til å gå. Gjett om jeg ble sinna.. HUn er frekk, hører ikke etter, og gjør stort sett som hun vil.. Ikke vært slik før.. Vi har klare grenser så alt får konsekvenser. Er mye sammen med henne og hun har det godt.. Er det en fase eller er dette noe å bekymre seg over??
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Høres ut som ditt humør har smittet over på henne kanskje...? Ikke så lett å drive med oppdragelse når man er fly forbanna selv... ;o( PS; Ikke ta dette ille opp, tror MANGE av oss har vært der...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Kanskje.. Men jeg er ikke en sinna person.. Det er bare det at hun finner på så mye tull om dagen at jeg blir frustrert.. Og så er hun blitt frekk og ufordragelig, og det liker jeg overhodet ikke.:-( HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Det er virkelig slitsomt.... I know... Jeg har hvertfall erfart at for å "snu" tilbake til en posetiv trend, er det lurest å begynne med seg selv... Prøv å være "klar" for situasjonen oppstår, og pøs på med posetiv oppmerksomhet. Spar sinnet og "sinna-stemmen" til det VIRKELIG er behov for det.... Lykke til!!!! (PS; Det blir nok bedre etterhvert ;o))
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Det går nok over etter hvert:) Lov å spørre hvor gammel hun er? Vi hadde en MEGET bestemt dame på nesten to år som slengte seg i gulvet og hylte når ting ikke ble akkurat slik som hun hadde tenkt.... Da ga jeg bare beskjed om at "Viss du skal være så sint, får du gå inn på badet og lukke døren, for jeg gidder ikke å høre på den hylingen. Og du trenger ikke å komme ut før dun er ferdig å være sinna" Madammen gikk på badet, vræææælte og hyyyylte av full hals i et par minutter før hun kom ut igjen blid som en sol:) Var jo ingen å hyle for der inne... Dette resulterte i at når jeg såg lippa komme, spurte jeg om hun skulle oppføre seg eller om hun skulle bli sinna. Noen ganger trampet hun i gulvet og sa "inn do`en" og suste av gårde inn på badet for å rase fra seg.. Mens andre ganger ble hun blid igjen uten dramatikken på "do`en":) Det hele var over i løpet av 3-4 uker
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Hva med å fjerne henne/deg selv fra situasjonen når den oppstår?si til henne at dette orker du ikke å høre på,nå går jeg/nå kan du gå på badet (eller en annen plass) til du er ferdig å brøle/skrike etc. om hun er frekk så kanskje skal du vise henne at det er totalt uakseptabelt og ta henne ut av situasjonen. høre en historie om en gutt som var megabestemt og nekta å ta av nattdrakten når de skulle til barnehagen,mora tok kampen hver morgen og dette ble veldig frustrerende til slutt.så da fikk gutten bestemme,han kom i barnehagen i nattdrakt...han gjorde det ikke igjen for å si det slik.. kanskje et tips å ta med seg??
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Er litt vanskelig dette, det vanskeligste er i grunnen å beholde roen selv og klare å på en eller annen måte ignorere hylingen :S Husker en episode med madammen her hvor oldemoren (på svigersiden selvfølgelig!) var på besøk, madammen hadde bestemt at hun ville ha kake før vi skulle spise middag... for vi hadde jo bakt før vi skulle få besøk... Kjempesint madamm når mamma sa hun skulle få kake etter middagen.. "Inn do`en!!!! " var beskjeden hun kom med, trampet av gårde, raste fra seg og kom tilbake 2 minutter etterpå og strålte som en sol. Da sa oldemor at det var den smarteste løsningen hun hadde sett, og hun hadde 11 barn selv.... Gjett om jeg var kry i flere uker etterpå da Du får prøve å holde deg rolig, telle til 10 eller 1000... Ikke la henne få makt over deg med sinnet sitt. Vanskelig, men blir verre senere om hun får vinne nå.. Hilsen 21:15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå